مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفتمان سازی در زمینه رفاه و تأمین اجتماعی را از اولویت‌های موسسه موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: این موضوع باید با همکاری اندیشمندان و شرکای اجتماعی همواره مورد توجه موسسه عالی پژوهش باشد و در این زمینه فعالیت جدی و مداوم داشته باشید.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه‌ای با رئیس و مدیران موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی که همزمان با هفته پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: خدمات سازمان تأمین اجتماعی بر زندگی مردم اثرگذار است و با عملکرد صحیح سازمان دغدغه مردم برطرف می‌شود و اطمینان خاطر مردم را شاهد خواهیم بود.

وی اداره سازمان تأمین اجتماعی بر اساس اصول بیمه‌ای را مورد تأکید قرار داد و گفت: تامین اجتماعی دو وظیفه اصلی دارد. اول اینکه به عنوان یک صندوق بازنشستگی، پایداری و مکفی بودن مستمری بازنشستگی را تضمین کنیم و دوم اینکه خدمات درمانی مورد نیاز را برای جامعه تحت پوشش به شکل مناسبی فراهم کنیم.

سالاری ادامه داد: برای ارتقاء این دو وظیفه مهم گام‌های موثری برداشته‌ایم اما قطعا تا رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اجرای برنامه‌های مختلف برای ارتقا خدمات و بهبود شرایط این سازمان خبر داد و گفت: برای رفع مشکلات و بهبود شرایط سازمان اولویت بندی داریم و رفع مشکلات دارای اولویت را بیشتر مورد توجه داریم.

دکتر سالاری سیاستهای کلی تامین اجتماعی که در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد را موضوعی بسیار مهمی ارزیابی کرد و گفت: سند نظام متمرکز تامین اجتماعی نیز برای کشور اهمیت زیادی دارد و باید در تهیه این اسناد نقش فعال داشته باشیم.

وی ادامه داد: قانون برنامه هفتم که سال آینده در دستور کار دولت و مجلس خواهد بود و همچنین قانون بودجه سال آینده که در حال بررسی در مجلس است، همه اینها دارای اهمیت هستند و مجموعه سازمان باید به صورت هماهنگ برای توجه به اولویت‌ها و نیازهای سازمان در زمینه ارتقاء خدمات فعالیت کنند.

سالاری خواستار تهیه آئین نامه پژوهش توسط موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی شد و افزود: موسسه عالی پژوهش این آئین نامه را به نحوی تهیه کند که از ظرفیت‌های سازمان تأمین اجتماعی به بهترین نحو برای پیشبرد اهداف پژوهشی استفاده شود و همچنین اثرات پژوهش‌های انجام شده نیز به نحو مناسب ارزیابی شود.

وی در پایان خواستار توجه ویژه به منافع و مصالح جامعه کارگری در فعالیت‌های موسسه عالی پزوهش شد و گفت: موسسه عالی پژوهش با منابع کارگران اداره می‌شود و هر کاری که در این موسسه انجام می‌شود باید در بلند مدت و یا کوتاه مدت نفعی برای جامعه کارگری داشته باشد.

روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش نیز در این جلسه از حمایت‌های مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تشکر کرد و گفت: تلاش ما در موسسه عالی پژوهش این است که حوزه دانش را به عرصه سیاستگذاری نزدیک کنیم و انگیزه حوزه پژوهش را برای انجام پژوهش‌های دقیق و کاربردی در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی افزایش دهیم.

کردونی از آمادگی موسسه عالی پژوهش برای فعالیت در زمینه آموزش کارکنان سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: درباره آموزش کارکنان سازمان پیشنهاد برون سپاری ارائه شده است و موسسه برای آموزش کارکنان و شرکای اجتماعی ظرفیت دارد.

در این جلسه معاونین و روسای گروه‌های موسسه عالی پژوهش نیز به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.



https://form.tamin.ir/news/CommentContainer/110033?xdx=637438409095604151