مشهد-درآمد نیوز- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: ۲۱ طرح عمرانی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال طی دهه مبارک فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سطح شهرکها و نواحی صنعتی این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رضا شجاعی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت طرح صنعتی در این چارچوب با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۴۰ نفر و ۱۳ طرح عمرانی با هزینه ۳۳۰ میلیارد ریال در حوزه توسعه زیرساختهای برق، آب و گاز و مخابرات شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی اجرا شده‌اند.

وی محل اجرای طرحهای صنعتی را شهرستانهای طرقبه شاندیز، فریمان، مشهد، کاشمر و سبزوار ذکر و بیان کرد: موضوع فعالیت آنها تولید پنلهای خورشیدی، انواع قهوه فوری، منسوج بی‌بافت، پیچهای فولادی، انواع آبمیوه، کربنات کلسیم و انواع عصاره گیاهی است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی همچنین طرحهای عمرانی مورد بهره‌برداری دهه فجر امسال را در همین حوزه شامل “شبکه توزیع آب، عملیات خاکی و آماده‌سازی بستر ناحیه صنعتی میان جلگه در شهرستان نیشابور، خط انتقال آب و تجهیز چاه شهرک صنعتی کاشمر، تامین برق مورد نیاز فلزتراشان در شهرک صنعتی توس مشهد، تاسیس شبکه فشار متوسط هوایی برق و شبکه روشنایی معابر اصلی در شهرکهای صنعتی قوچان، توس، رباط سنگ و مشهد، خیابان‌سازی با ‌روسازی آسفالت و جدول‌گذاری در شهرکهای صنعتی مشهد، عطار فیروزه و شهرک ماشین‌ابزار مشهد و همچنین اجرای کانالهای آبهای سطحی در شهرکهای صنعتی عطار فیروزه و ماشین‌ابزار مشهد” برشمرد.  .

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا راه‌اندازی و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی را اولویت و برنامه اصلی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: در این راستا زیرساختهای شهرکها و نواحی صنعتی به صورت برنامه‌ریزی شده در حال توسعه است تا صنعتگران دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

شجاعی ادامه داد: روند طراحی و اجرای زیرساختهای مورد نیاز شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی برای راه‌اندازی و توسعه هرچه بیشتر واحدهای تولیدی با هدف تحقق جهش تولید و تسهیل فعالیتهای صنعتی در این استان از شتاب لازم و متناسب با شرایط و امکانات برخوردار است.

وی رویکرد اصلی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی را برای جهش در تولید ملی با حمایت صنایع کوچک در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اعلام و بیان کرد: به همین خاطر واحدهای صنعتی و تولیدی با برخورداری کامل از حمایتهای لازم در بخش امور زیرساختی همچون تامین آب، برق، گاز، ارتباطات و مخابرات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

فعالیت شرکت شهرکهای صنعتی در خراسان رضوی از سال ۱۳۶۴ آغاز شده است. مدیریت پشتیبانی و زیرساختی واحدهای خرد صنعتی نیز از سال ۱۳۸۴ با ایجاد “معاونت صنایع کوچک” در چارچوب ادغام سازمان صنایع کوچک با شرکت شهرکهای صنعتی، تاکنون صورت گرفته است.

خراسان تا سال ۱۳۶۷ تنها سه شهرک و ناحیه صنعتی داشت اما ظرف افزون بر دو دهه اخیر تاکنون این تعداد به ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی رسیده است. هم‌اینک نیز در سطح ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی این استان برای تاسیس واحدها و راه‌اندازی فعالیتهای تولید صنعتی زمین به سرمایه‌گذاران متقاضی واگذاری می‌شود.

هم‌اینک دو هزار و ۵۶۹ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر و فعال هستند.

بر این اساس شهرکها و ناحیه‌های خراسان رضوی با مدیریت و پشتیبانی ۴۳ درصد از کل واحدهای تولیدی استان ۲۳ درصد سرمایه‌گذاری و ۳۹ درصد اشتغال صنعتی خراسان رضوی را در اختیار دارند.