اصفهان- درآمدنیوز- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: احداث سه هزار واحد مسکن محرومان این استان تا پایان اردیبهشت سال آینده به اتمام می رسد.

غلامحسین خانی روز سه شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا  پیشرفت فیزیکی این واحدهای مسکونی را ۵۵ تا ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون یکهزار و ۷۵۹ واحد در مرحله پی کنی، یک هزار و ۶۵۵ واحد اجرای فونداسیون، یک هزار و ۳۰ واحد اجرای اسکلت،  ۹۵۷ واحد اجرای سقف و ۲۳۳ واحد به مرحله اجرای گچ و خاک رسیده است.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان ادامه داد: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث سه هزار واحد مسکونی محرومین در استان، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته که ۹۰۰ میلیارد ریال آن بلاعوض است.

خانی با اشاره به پرداخت ۱۹۳میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال از کمک‌های بلاعوض به واجدان شرایط این واحدها، اضافه کرد: از مجموع ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض، تا کنون بیش از ۲۰ درصد با توجه به پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای سه هزار و ۱۱۸ واحد تشکیل پرونده شده و ۲ هزار و ۷۷۱ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند و بانک با یک هزار و ۷۴۴ واحد قرارداد منعقد کرده است.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای  ۱۰۸شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان نیز بیش از ۲۰ خانوار دارد.