سنندج – درآمد نیوز – وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۸۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور بصورت نیمه تمام بود، گفت: تا کنون ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده و به مردم تحویل داده شده و ۶۰ هزار واحد هم در دست اجراست.

محمد اسلامی روز دوشنبه در حاحشیه بازدید از فرودگاه سقز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در همه بخش‌های مختلف وزراتخانه طرح‌ها بخوبی پیش می رود و از هیچ کوششی برای اتمام این طرح‌ها دریغ نمی‌کنیم، در بخش مسکن به برنامه‌ریزی اهمیت دادیم تا تولید و عرضه مسکن را به یک جریان پایدار تبدیل کنیم و مسکن‌های نیمه تمام طرح مهر را به مردم تحویل دهیم.
وی با بیان اینکه ۴۸۰ هزار واحد مسکن مهر بصورت نیمه تمام در وزارتخانه تحویل دولت تدبیر و امید شد، افزود: ۳۲۰ هزار از این واحدها ساخته و به مردم تحویل داده شده و ۶۰ هزار واحد دیگر نیز در دست اجراست و بزودی در ماه های سال جاری تحویل مردم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه موضوع مهمی که در وزارتخانه پایه گزاری کردیم، طرح اقدام ملی مسکن است، اضافه کرد: ۴۰۰ هزار واحد مسکن را در سه نوع اجرای هدف گذاری کردیم و در قالب این تعداد، ۱۳۵ هزار واحد زمین را به مردم تحویل داده شده و ۲۶۵ هزار واحد هم مجتمع سازی خواهد شد.اسلامی با بیان اینکه ۱۱ هزار واحد مسکن با حضور ویدیویی رییس جمهور به بهره برداری و تحویل مردم شد، یادآور شد: از طریق واحد مسکن‌های که بصورت مجتمع سازی اجرا می‌شود مردم به این پروژه ها متصل می‌شوند و آدرس و مکان مسکن هر یک از شهروندان که عضو این طرح است مشخص است.

فرودگاه سقز تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری خواهد رسید
وزیر راه و شهرسازی به سفر به استان کردستان و بازدید از طرح های مهم این استان اشاره کرد و گفت: یکی از نیاز های مبرم استان کردستان فرودگاه است که سقز با توجه به جانمایی و قرار گیری مناسب با همت وزارتخانه راه و شهرسازی، استانداری کردستان و سازمان فرودگاهای کشور از توقف خارج و وارد مرحله اجرایی جدید شد. 
وی فرودگاه سقز را هدیه دولت تدبیر و امید به مردم کردستان و منطقه اعلام کرد و افزود: همه بخش‌های این فرودگاه در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی مناسب است و در همین دوره دولت افتتاح و به بهره بردای خواهد رسید تا مردم این استان از فرصت مسافرت هوایی بهره‌مند شوند.
اسلامی یکی دیگر از هدف های بازدید از کردستان را در هفته وحدت، راه آهن سنندج – همدان و جاده سنندج – مریوان دانست و گفت: راه آهن کردستان یکی از انتظارات دیرینه مردم کردستان است و در آینده نزدیک این راه آهن به مدار راه آهن کشور متصل می شود، این طرح بزرگ هم دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و تا قبل از تابستان سال آینده به بهره بردار خواهد رسید.
وی راه آهن سنندج – همدان، جاده مریوان – سنندج و فرودگاه سقز را بخشی از طرح های مهم دولت برای کردستان برشمرد و تاکید کرد: با اتمام این طرح‌های بزرگ مردم این دیار فرصت و کیفیت دهی بهتری برای مسافرت خواهند داشت.
سفره یک روزه وزیر راه و شهرسازی به کردستان از سنندج آغاز و بعد از آن به شهرستان سقز برای بازدید از طرح فرودگاه و راه سقز – بانه سفر کرد و در پایان این سفر از شهرستان مرزی بانه بازدید خواهد کرد.
سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.