مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات درمانی و پزشکی بیمه سلامت هستند.

به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، محمدمهدی ناصحی در نشست هم اندیشی با رسانه های کردستان، هدف از سفر به این استان را ارزیابی اجرای طرح های نسخه الکترونیک و نظام ارجاع عنوان کرد و اظهار کرد: خوشبختانه بسترهای طرح نظام ارجاع در کردستان به خوبی اجرا شده و این طرح می تواند فواید بسیاری برای خانواده ها داشته باشد.

وی افزود: در نظام ارجاع دسترسی برای بیمه شدگان در یکی از صندوق های بیمه سلامت که صرفا از بخش دولتی بهره مند بود، فراهم شده تا بتوانند از بخش خصوصی نیز استفاده کنند و این فرصت مناسبی است که بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در کردستان از خدمات درمانی و پزشکی مراکز بخش خصوصی نیز بهره مند شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با توجه به هماهنگی مناسبی که بین مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت کردستان وجود دارد، این طرح در استان به خوبی اجرایی شود و حتی در طرح نسخه الکترونیک نیز کردستان رتبه اول کشور را دارا است.

ناصحی یادآور شد: در حال حاضر برای اجرای طرح نسخه الکترونیک در بخش خصوصی پوشش و قرارداد ۱۰۰ درصدی را داریم و در بخش دولتی نیز کارهای مثبتی صورت گرفته و به زودی نهایی می شود تا در تمامی مراکز دولتی نیز دیگر نیازی به دفترچه کاغذی نداشته باشیم.

وی به آمار بیمه شدگان و افراد تحت پوشش بیمه سلامت در کشور اشاره کرد و بیان کرد: در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر معادل ۶۵ درصد جمعیت کل کشور تحت پوشش خدمات درمانی و پزشکی بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در بحث بیماری کرونا نیز ۹۰ درصد بستری شدگانی که تحت پوشش بیمه سلامت بودند را تحت پوشش درمانی قرار داده و در این حوزه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده که سهم کردستان از این رقم حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

ناصحی اظهار کرد: در بحث حمایت از اقشار کم درآمد نیز امروز تمامی کسانی که در صندوق عشایر و روستاییان بیمه سلامت تحت پوشش قرار گرفته اند خدمات رایگان دریافت کرده و بابت این خدمات هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کنند و تنها سه دهک بالای جامعه قرار است که هزینه های بیمه ای و درمانی خود را پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه تنها در چند روز گذشته از سال ۱۴۰۰ حدود ۲۸ میلیون نسخه الکترونیک در کشور صادر شده است، یادآور شد: کردستان در این زمینه یک استان پیشرو بوده و حدود ۱۰۰ درصد نسخ بیمه شدگان بیمه سلامت در این استان به صورت الکترونیکی صادر می شود.