اردبیل – درآمدنیوز – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۶۱۴ پروژه مختلف در سکونتگاه‌های غیررسمی در مناطق مختلف ایران درحال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی عبوری عصر پنجشنبه در حاشیه نشست با استاندار و نمایندگان استان اردبیل در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار منظور شده است و تلاش می‌شود تا پایان کار دولت تدبیر و امید به پایان رسیده و بهره‌برداری شد.

وی اظهار کرد: این پروژه‌های روبنایی و زیربنایی در درون سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های مصوب اجرا می‌شوند و شامل منازل مسکونی ، مسجد ، مدرسه ، فضاهای ورزشی، مذهبی ، فرهنگی و ورزشی، سرای محله و تامین خدمات هستند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه به سفر امروز خود به اردبیل اشاره کرد و گفت : امروز به همراه نایب رییس مجلس، نمایندگان و استاندار اردبیل از بافت تاریخی و تعدادی از سراهای مجموعه بازار تاریخی اردبیل و نیز از سه محله واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر بازدید انجام شد.

عبوری افزود: پروژه‌های واقع در مجموعه بازار تاریخی اردبیل با مشارکت شهرداری، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی ، استانداری و نیز اصناف، کسبه و اهالی بازار درحال اجرا هستند.

وی ادامه داد: در محله‌های حاشیه‌ای شهر شامل میراشرف، ایران‌آباد و ملایوسف اردبیل نیز پروژه‌های رفاهی و فرهنگی شامل فضاهای سبز، سرای محله خانه بهداشت و فضاهای ورزشی محله‌ای درحال اجرا می‌باشند که برای هر محله مبلغ ۲۵ میلیارد ریال اعتبار ازسوی وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافت.

او گفت‌: اعتبارات و بسته‌های حمایتی خوبی نیز شامل تسریع و تخفیف در صدور پروانه، تملک زمین و نظارت و تسهیلات کم بهره با همکاری مدیریت شهری ، شورای شهر و استانداری اردبیل برای این محله‌ها در نظر گرفته شده است.

کلانشهر اردبیل به عنوان مرکز این استان بیش از ۶۰۶ هزار نفر جمعیت و ۸۳۰ هکتار سکونت گاه غیررسمی دارد. ساکنان در سکونت گاههای غیررسمی این شهر ، نزدیک به یک پنجم از مجموع جمعیت آن را تشکیل می دهد.