تهران- درآمد نیوز- معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: بیش از چهار هزار نیاز تا نیمه نخست سال ۹۹ از سوی بنگاه‌ها در سامانه تاپ ثبت، این نیازها با تکیه بر توان تخصصی ارزیابی و در نهایت ۹۳۷ پروژه معتبر استخراج شد.

به گزارش  درآمد نیوز ، «برات قبادیان» افزود: طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) با هدف بهره‌برداری بهینه از ظرفیت بنگاه‌های تولیدی و خدماتی و به‌کارگیری توانمندی‌های دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و فارغ التحصیلان مشمول نظام وظیفه سربازی در رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه آنها تعریف شده است.

وی توضیح ‌داد: سامانه‌ای برای صرفه‌جویی در زمان، تسهیل تعاملات، ارزیابی و نظارت در قالب طرح تاپ ایجاد شده و متقاضیان طرف عرضه و تقاضا و ارکان سیاست‌گذار، برنامه‌ریز و ناظر با سطوح مختلف دسترسی از آن استفاده می کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت گفت: این سامانه با آدرس www.iranetop.ir قابل دسترسی است و در قالب آن مکانیزم دریافت، طبقه‌بندی، پردازش، رصد و پایش داده‌های دو سطح طرف تقاضا و طرف عرضه انجام می‌شود.

قبادیان افزود: نیازها درطول دوران بهره‌برداری از سامانه تاپ جمع‌آوری شده و طبقه‌بندی این نیازها برای نخستین بار انجام می‌شود.

وی گفت: بنگاه های صنعتی و معدنی برای استفاده از ظرفیت طرح تاپ، آن دسته از نیازهای پژوهشی خود را که قابلیت طرح در فضای دانشگاهی کشور دارد در این سامانه ثبت کرده‌اند و این روند همچنان در جریان است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت خاطرنشان کرد: استان‌های اصفهان، البرز، هرمزگان و خوزستان بیشترین پروژه‌های ثبتی را دارند و بیشترین پروژه ها در رشته های مکانیک، مدیریت و آمار، معدن، برق و متالورژی تعریف شده است.

به گزارش ایرنا، طرح تاپ با محوریت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و ستاد کل نیروهای مسلح اجرا می شود.

هدف این طرح، توسعه دانش‌بنیان بنگاه‌ها از طریق بهره مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارتقای سطح مهارت فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی، تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه با هدف کاربردی شدن دانش و یافته های جدید علمی و فناوری اعضاء هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، ارتقای توان فنی و مهندسی بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری و ظرفیت سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزودۀ جدید و تأمین اشتغال زایشی و پایدار است.

  • منبع خبر : وزارت صنعت، معدن و تجارت