توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه دانشگاه تبریز و شرکت ملی صنایع مس ایران در نشستی به میزبانی دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه دانشگاه تبریز و شرکت ملی صنایع مس ایران در نشستی به میزبانی دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از مس پرس، نشست توسعه همکاری‌ها با محوریت بررسی نحوه راه اندازی آزمایشگاه مرجع شمالغرب با حضور دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، جهانگیر رضوی مدیر مجتمع مس آذربایجان( مجتمع مس سونگون)، دکتر معصومه پاشایی نماینده مرند و جلفا و رییس دانشگاه تبریز، در دانشگاه تبریز برگزار شد.

دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در این نشست با تاکید بر اینکه این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور، با توجه به توانمندیها و ظرفیت هایی که در بخش های مختلف و از جمله در حوزه معدن دارد، آماده هر گونه توسعه همکاری با شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سونگون شهرستان ورزقان است، تصریح کرد: همکاری مشترک میان دانشگاه تبریز و مجتمع مس سونگون به سال ۱۳۹۱ برمی‌گردد که در این راستا هم توافق نامه بین طرفین به امضا رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما باید بسترها و زیرساخت های لازم را برای توسعه ارتباط و همکاری‌های بیشتر بین صنعت، دانشگاه و جامعه فراهم کنیم، یادآور شد: با توجه به شرایط موجود و وجود تعداد زیادی شرکت‌های دانش بنیان و دیگر مراکز رشد و فناوری، تجهیزات و امکانات موجود در دانشگاه ها با نیاز سنجی می توان بسیاری از نیازهای جامعه و صنعت را برطرف نمود.

دکتر علی رستمی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم در این نشست ضمن قدردانی از همکاری، حمایت و پشتیبانی های دانشگاه تبریز از صنایع مس ایران و به ویژه از مس سونگون در اجرای برخی طرح ها گفت: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه های برتر ایران، ظرفیت های لازم را برای اجرای طرح های مشترک برای برطرف نمودن نیازهای صنایع مس ایران دارد و از این رو با توجه به این توانمندی های دانشگاه تبریز در حوزه های مختلف از جمله در بخش معدن، شرکت ملی صنایع مس ایران آماده هرگونه گسترش همکاری با دانشگاه تبریز است.

وی تاکید کرد: امروزه در دانشگاه های کشورمان و در این میان در شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد و فناوری در دانشگاه ها پتانسیل های زیادی وجود دارد که باید از این ظرفیت برای شکوفایی، توسعه و رشد استان ها و کشور استفاده شود.

جهانگیر رضوی، مدیر مجتمع مس سونگون هم در این نشست، سابقه همکاری مشترک دانشگاه تبریز و مس سونگون را مهم عنوان کرد و خواستار توسعه همکاری های بیشتر با دانشگاه تبریز شد.