وزارت خزانه‌داری گفت که با متحدانش کار می‌کند تا هزینه کمتری برای نفت خام روسیه بپردازد.

وزارت خزانه‌داری گفت که با متحدانش کار می‌کند تا هزینه کمتری برای نفت خام روسیه بپردازد.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از راشاتودی، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت مذاکرات با متحدان در راستای محدود کردن بیشتر درآمدهای انرژی روسیه از طریق اعمال سقف قیمتی بر نفت این کشور ادامه دارد. یلن در کنفرانس مطبوعاتی در تورنتو به همراه وزیر دارایی کانادا کریستیا فریلند گفت: در مورد چگونگی محدود کردن بیشتر درآمدهای انرژی روسیه و در عین حال جلوگیری از اثرات سرریز بر اقتصاد جهانی با شرکا و متحدان خود در سراسر جهان به گفتگوهای سازنده ادامه می دهیم.

او توضیح داد ما در مورد محدودیت‌های قیمتی یا استثنائات قیمتی صحبت می‌کنیم که محدودیت‌های انرژی اخیر و پیشنهادی توسط اروپا، ایالات متحده، بریتانیا و دیگران را افزایش می دهد، قیمت نفت روسیه را پایین آورده و درآمدهای پوتین را کاهش می‌دهد، در حالی که اجازه می‌دهد عرضه نفت به بازار جهانی بیشتر شود. ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و برخی کشورهای دیگر واردات نفت روسیه را ممنوع کرده اند، در حالی که اتحادیه اروپا که همچنان به شدت به منابع انرژی روسیه وابسته است، تا پایان سال ۲۰۲۲ روی یک بلوک جزئی توافق کرد.

بر اساس گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی، روسیه در سال جاری تاکنون ۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۱ درآمد کسب کرده است. قبلا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که تحریم‌های غرب هیچ تاثیری بر صادرات نفت این کشور نخواهد داشت و جهش بزرگی در سود از حمل و نقل انرژی در سال جاری پیش بینی می شود.