سرمایه‌گذارانی که امیدوار بودند رشد اقتصادی در نیمه دوم سال پس از ۶ ماه فراز و نشیب بهبود یابد دیگر خوش‌بین نیستند.

سرمایه‌گذارانی که امیدوار بودند رشد اقتصادی در نیمه دوم سال پس از ۶ ماه فراز و نشیب بهبود یابد دیگر خوش‌بین نیستند.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از اکونومیک؛ جریان اخبار بی‌وقفه تیره و تار است؛ صحبت از سهمیه‌بندی گاز در اروپا، بحران سیاسی در بریتانیا و شعله‌ور شدن موارد جدید کووید که باعث محدودیت‌های جدید در شانگهای شده روزهای بهتر اقتصادی را به شدت در معرض خطر قرار داده است.

سهام جهانی کاهشی شدند، دلار در برابر رقبای اصلی خود به راحتی در بالاترین حد دو دهه اخیر قرار دارد و منحنی بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا خطر رکود را فریاد می‌زند. اگر کاهش بازده اوراق قرضه یک شبه باعث تقویت بازارهای سهام ایالات‌متحده شد اما معاملات آتی به شروعی تیره اشاره دارد. شاخص نوسانات بازار سهام اروپا به بالاترین حد در دو ماه اخیر نزدیک شده است.

صحبت‌های رکودی همچنین باعث کاهش قیمت‌های مس، طلا و نفت وزیان‌های سنگین امسال شده است. ممکن است بازارهایی که امیدوارند از حلقه نابودی کاهش قیمت دارایی‌ها که معامله‌گران را مجبور به کاهش موقعیت‌ها می‌کند و در تعقیب صندوق‌های تامینی به دنبال شتاب حرکت می‌کنند، رهایی پیدا نکنند.

علاوه بر داده‌های اقتصادی، صورتجلسه فدرال رزرو در نشست ژوئن که در آن فدرال رزرو شدیدترین افزایش نرخ بهره را در نزدیک به ۳۰ سال اخیر اعلام می‌کند، ضربه دیگری به بازارهای اقتصادی خواهد بود.

احتمالا پیش‌بینی افزایش بیشتر خواهد بود زیرا مقامات فدرال رزرو اعلام کرده‌اند که اولویت اصلی آنها مبارزه با تورم است حتی اگر به قیمت رشد با پیش‌بینی بر روی افزایش ۷۵ واحدی دیگر در اواخر این ماه باشد. در همین حال، کاهش ارزش پوند تجارت اروپایی را با وضعیتی ضعیف در شرایطی از آشفتگی سیاسی روبرو کرده است.