مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره دانش‌آموزی انشانویسی بانک مسکن با حضور «علیرضا کریمیان»، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، « شهاب‌الدین حجازی»، جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از معلمان انجمن جغرافیای کشور برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره دانش‌آموزی انشانویسی بانک مسکن با حضور «علیرضا کریمیان»، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، « شهاب‌الدین حجازی»، جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از معلمان انجمن جغرافیای کشور برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

چندی پیش فراخوان انشانویسی با موضوع «خانه رویایی من» اعلام و تعداد هزار و ۱۰۰ انشاء از دانش‌آموزان سراسر کشور دریافت شد.
در نهایت، ۱۵ نفر از دانش آموزان پس از سه مرحله داوری انتخاب شدند و از آنان تقدیر به عمل آمد.

اسامی برندگان جشنواره

اسامی برندگان انشانویسی این جشنواره در رده ابتدایی به ترتیب اول تا پنجم عبارتند از: امیر رضا اسدی- البرز، محمد امین عسگری- البرز، مبینا مرتضوی –البرز، یلدا اقدمی- اصفهان، ثنا عباسی- البرز

همچنین در رده متوسطه اول مریم محسنی- سمنان، نگین شاهسونی- فارس، مبینا صادقی نژاد- البرز، درسا جعفری فام- خوزستان، امیر همایون عبدی‌زاده- کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا پنجم شدند.

در رده متوسطه دوم نیز به ترتیب سلین جدی اقدم- تهران، مهشید تقی زاده- خراسان شمالی، اسماء سامری- اصفهان، صبا کولیوند- البرز، مهراوه هوشمند- تهران، رتبه‌های اول تا پنجم مسابقه انشانویسی جشنواره مذکور را کسب کردند.

دانش‌آموزان باید از فرصت‌ها و تهدیدات کشور آگاه باشند

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم طی سخنانی، گفت: برای رسیدن به توسعه و امنیت پایدار باید سرزمین خود را به خوبی بشناسیم، تهدیدات و فرصت‌ها را احصا کنیم و باید این مسائل مهم را به دانش آموزان که آینده‌سازان کشور هستند، انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه باید بین آموزش و پرورش و نهادهای نظامی و غیرنظامی پیوند ایجاد شود و در اختیار توسعه کشور قرار گیرد، تصریح کرد: دانش آموزان باید با مقوله جغرافیا و موقعیت سرزمینی ایران آشنا شوند تا بتوانند برتری‌های سرزمین خود را به خوبی درک کنند. علاوه بر این، آنان باید از تهدیدات سرزمینی هم مطلع باشند.

آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه دریامحور است
در ادامه این مراسم، شهاب‌الدین حجازی، جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خطاب به معلمان جغرافیا نکاتی را مطرح کرد و با تاکید بر اهمیت دریا در توسعه کشورها، گفت: ۷۰ درصد از سطح کره زمین را آب فراگرفته است و ۹۰ درصد از تجارت جهانی کالاها هم از طریق دریا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته ۴۴ کشور جهان در خشکی محصور هستند و به دریای آزاد راه ندارند که این کشورها با بن بست ژئوپلیتیک روبرو هستند. بن بست ژئوپلیتیک، کشورها را از مزایای مجاورت با کشورهای دیگر محروم می‌کند.

جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ما باید انرژی‌های تجدیدپذیر را از دریا احصا کنیم، حمل و نقل دریایی باید مورد توجه قرار گیرد و باید از ظرفیت دریا برای توسعه گردشگری استفاده شود؛ چرا که برای کشورمان ارزآوری دارد.

حجازی با تاکید بر اینکه ما باید از اقتصاد دریا بهره ببریم، تصریح کرد: توسعه دریامحور جزو برنامه‌های اصلی و استراتژیک کشورهاست و ما هم باید آن را مورد توجه قرار دهیم. یکی از مشکلات ما در زمینه توسعه دریامحور آن است که سازمان‌ها و نهادهای دریایی به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند که پیشنهاد ما این است که «وزارت دریانوردی» تشکیل شود تا شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌های دریایی با یکدیگرهم افزایی داشته باشند.

جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه باید زیرساخت‌های فرهنگی برای توسعه دریامحور فراهم شود، گفت: آموزش و پرورش، سنگ بنای توسعه فرهنگ دریایی است و ما برای توسعه دریامحور نیاز به توسعه فرهنگی داریم.

انشا نویسی