درآمد نیوز - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از اول اسفند بتدریج به سوی نسخه نویسی الکترونیکی پیش می رویم، گفت: طی روزهای گذشته جلسات خوبی با مسولان وزارت بهداشت داشتیم و آنچه واضح است این است که همه متولیان نظام سلامت و سازمان های بیمه گر اراده جدی برای حل مسایل دارند تا با همکاری و هماهنگی بیشتر خدمات به بیمه شدگان فاقد دفترچه بدون دغدغه ارایه شود.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در دیدار معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی و رئیس و تعدادی از اعضای انجمن پزشکان عمومی کشور افزود: از یکم اسفنددفترچه جدید صادر نمی شود و بیمه شدگان در این برهه زمانی وقتی به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کنند اگر دفترچه داشته باشند فرایند درمان کماکان مثل سابق است و در صورتی که فاقد دفترچه باشند یا پزشک در سربرگ خود نسخه می نویسد یا از نسخه الکترونیکی استفاده می کند.

وی با بیان اینکه کار سختی برای کادر درمان ایجاد نشده است، گفت: روزهای اول آغاز طرح توقف چاپ دفترچه یک سری مشکلاتی بوجود آمد اما جلسات مفیدی با مسولان وزارت بهداشت برگزار شد و در نهایت تفاهم نامه ای تهیه شد تا این طرح به خوبی پیش برود.
دکتر محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی نیز در این جلسه گفت: سازمان تامین اجتماعی در  ارائه بهینه خدمات به بیمه شدگان از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و به رضایت و کیفیت ارائه دهندگان خدمت نیزتوجه دارد.
دکتر جهانگیری با اشاره به توقف انتشار دفترچه درمانی و نسخه الکترونیک افزود:از اول اسفند که چاپ دفترچه متوقف شد مشکلاتی ایجاد شد که خوشبختانه در روزهای اخیر جلسات خوبی تشکیل شده است که هماهنگی های لازم انجام می شود.
وی گفت: پزشکان و جامعه درمانی سازمان تامین اجتماعی خدمت ارزنده ای ارائه می دهد و به خصوص در ایام کرونا این خدمات قابل تقدیر است.
دکتر جهانگیری  تاکید کرد: حذف دفترچه ارتقای سلامت و خدمات است. این طرح برکات زیادی دارد و با همکاری یکدگر می توانیم ناهماهنگی های آن را رفع کنیم.
دکتر کامیابی نیا، رئیس انجمن پزشکان عمومی نیز در این جلسه گفت: بیش از ۹۰ هزار پزشک عمومی در کشور داریم . این قشر به مردم و کارگران نزدیک هستند. آماده هستیم با سازمان تامین اجتماعی در موضوعات مرتبط همکاری های بیشتری داشته باشیم.