به گفته معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد در برنامه ششم توسعه به تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی اشاره شده که ۳۵ درصد این ۸ درصد باید ناشی از بهره‌وری باشد.

به گفته معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد در برنامه ششم توسعه به تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی اشاره شده که ۳۵ درصد این ۸ درصد باید ناشی از بهره‌وری باشد.

به گزارش خبرنگار درآمد نیوز ، سید عباس حسینی، معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد در مراسم رونمایی از طراحی و استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در بانک صنعت و معدن گفت: در برنامه ششم توسعه به تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی اشاره شده که ۳۵ درصد این ۸ درصد باید ناشی از بهره‌وری باشد که نشان از توجه کیفی قانونگذار به موضوع بهره‌وری دارد.

وی ادامه داد: کیفیت، بهبود و رضایتمندی در مقوله بهره‌وری هم علاوه بر الزام قانونی باید مدنظر قرار گیرد.

حسینی با اشاره به واگذاری‌ها به بخش خصوصی، گفت: بخش زیادی از واگذاری‌ها به بخش خصوصی به درستی انجام‌نشده و هنوز توسط دولت اداره می‌شود و بیش از ۶۶ درصد بودجه کشور را بودجه شرکت های دولتی تشکیل می دهد.

افزایش بهره‌وری در اقتصاد در گرو عملکرد بانک‌ها

وی همچنین با تاکید بر اینکه بانک‌های دولتی هم بخشی از مجموعه شرکت‌های دولتی هستند، افزود: اگر شرکت‌های دولتی و بانک‌های دولتی که بخش اعظمی از اقتصاد کشور هستند بهره‌ور‌تر کار کنند‌، طبیعی‌ است‌ که اقتصاد هم رشد بهتری خواهد داشت.

وی‌ادامه داد: اقتصاد کشور بانک محور است و اگر بانک‌ها خوب کار کنند طبیعتا می توانند چرخه مدیریت بهره وری و سینرژی را در عرصه بهبود عملکرد کلیه فعالیت‌های کشور در قالب حکمرانی واحد اجرایی کنند.

حسینی در پایان تصریح کرد: بانک مهم‌ترین تامین کننده منابع مالی برای فعالیت‌های اقتصادی است، در زمانی که بازار سرمایه دچار مشکل است، تمام بار تامین مالی بر دوش نظام بانکی است.