بانک ایران زمین با ارائه خدمات نوین در حوزه بانکداری دیجیتال و ارائه تسهیلات متنوع توانسته است، حاشیه امنی برای مشتریان و ارتقا حوزه مشتری مداری خود ایجاد کند.

بانک ایران زمین با ارائه خدمات نوین در حوزه بانکداری دیجیتال و ارائه تسهیلات متنوع توانسته است، حاشیه امنی برای مشتریان و ارتقا حوزه مشتری مداری خود ایجاد کند.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از افق تهران، از ویژگی‌های قرن حاضر، توسعه اعجاب‌آور تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات و به‌کارگیری آن جهت افزایش سرعت و کیفیت در ارائه خدمات است و ضمن اینکه بخش خدمات در حدود ۲۰درصد کل تجارت جهانی را تشکیل می‌دهد و در طی ۱۵سال گذشته، مانند تجارت کالا از رشد سریع ۸/۵درصدی برخوردار بوده است.

این پیشرفت، بانکداری را نیز تحت تأثیر شدید خود قرار داده و باعث تغییرات عمده‌ای در این صنعت گردیده است. از این‌رو توسعه خدمات نوین نه تنها یک نیاز جهت انتخاب برای سیستم بانکی بلکه یک امر اجتناب‌ناپذیر است که بانک‌ها باید با برنامه‌ریزی و اقدام موثر حرکت به سوی این خدمات را تسریع نموده و در جهت رشد و شکوفایی سازمان خود حرکت وخدمت‌رسانی مطلوب‌تر را به افراد جامعه میسر نمایند و در نهایت به وظیفه ذاتی و اجتماعی خود جامعه عمل بپوشانند.

امروزه دیگر بخش کوچکی از یک شرکت به ارایه خدمات اختصاص ندارد، بلکه کل سازمان از مدیران عالی تا کارکنان عادی مجموعاً در برآورده ساختن نیازهای مشتریان موجود و بالقوه نقشی مهم را برعهده دارند. حتی اگر فردی در موقعیتی نباشد که به طور مستقیم از مشتری حمایت کند، می‌تواند از کارمندانی که به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند، پشتیبانی کند. مشتریان راضی منبع سود شرکت‌ها بوده و شرکت‌هایی که نمی‌توانند مشتریان را راضی نگهدارند در بلندمدت از بازار حذف خواهند شد.ارایه خدمات به مشتریان با کیفیت عالی و به طور مستمر، موجب ایجاد مزیت‌های رقابتی برای شرکت می‌شود.

ارتباط تعاملی و برخط با مشتریان

بانک‌ها از طریق شبکه‌های مجازی تلاش می‌کنند تمایز خود را از رقبا نشان دهند، بانک‌ها می‌توانند شبکه‌های اجتماعی را در سطح کلان با هدف کاهش هزینه‌های بازاریابی، کسب اطلاعات دقیق در مورد مشتریان، افزایش تعهد و وفاداری آن‌ها، کسب بازخورد از کیفیت خدمات خود، تقویت برند و اقدام پیشگیرانه در جهت جلوگیری از خطاهای خود و بهبود خدمات از طریق پلتفرم‌های مختلف برخط به کار برند.

بانک ایران زمین در راستای ایجاد بانکداری دیجیتال علاوه بر اجرای روابط عمومی دیجیتال، به سمت ارائه خدمات در شبکه های اجتماعی رفته است. این بانک با ایجاد تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی در راستای بانکداری دیجیتال و برقراری کانال‌های مختلف ارتباطی برای مشتریان و همچنین برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات در این حوزه، اقدامات اثرگذاری در خدمت‌رسانی بانکی داشته است.

صفحه مجازی بانک ایران زمین در اینستاگرام با ۱۲۰ هزار دنبال‌کننده، ابزاری برای ارائه خدمات و تسهیلات به مشتریان، بشمار می‌آید که با دریافت نظرهای مخاطبان و پاسخگویی به آن‌ها توانسته در مسیر تعامل مهم و کارا میان خود با مشتریان حرکت کند.

طرح تسهیلات “انتخاب”

از دیگر مواردی که در موضوع وفاداری مشتریان می‌توان اشاره کرد، مساله ارائه تسهیلات آسان و کم دغدغه برای مشتریان بنگاه‌های اقتصادی است که مشتریان بتوانند در این شرایط نا مناسب اقتصادی تسهیلات مناسبی را از بانک مورد نظرشان دریافت کنند.

بانک ایران‌زمین با بررسی شرایط مورد نیاز متقاضیان از طرحی به نام “انتخاب” رونمایی کرده که شیوه اعطای تسهیلات را به انتخاب مشتریان گذاشته است که انتخاب نوع و مدل دریافت تسهیلات و اقساط توسط خود مشتریان، باتوجه ‌به نیازشان انتخاب می‌شود و مشتریان می‌توانند تا سقف یک میلیارد ریال با امکان واریز و برداشت کرده و نرخ سود سالانه را از ۱۰ تا ۱۸ درصد به‌دلخواه انتخاب کنند.

گفتنی است، در دنیای رقابتی امروز تمام سازمان‌ها به دنبال جذب مشتری و افزایش رضایتمندی مشتری هستند، این موضوع در بانک‌ها که در ارتباط دائم با مشتریان هستند اهمیت ویژه‌ای دارد از طرفی رقابت در بین بانک‌ها و موسسات مالی و قرض‌الحسنه رو به افزایش است. خدمات نوین بانکی که ارتباط بسیار نزدیک با تکنولوژی و ارتباطات دارد از عوامل بسیار مهم در ایجاد مزیت رقابتی برای بانک‌ها و جذب مشتریان و رضایتمندی آنها است. تحقیقات گوناگون نشان داده که بانک‌ها با ایجاد رضایت مشتریان و افزایش مشتریان وفادار به طور بی‌سابقه‌ای به سودآوری خود می‌افزاید.