مجموعه قوانین و مقررات تاسیس و فعالیت شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی در جمهوری اسلامی ایران، در یک مجموعه شامل سه جلد کتاب به زبان‌های فارسی-انگلیسی، فارسی-عربی و فارسی-روسی توسط پژوهشکده بیمه منتشر شد.

مجموعه قوانین و مقررات تاسیس و فعالیت شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی در جمهوری اسلامی ایران، در یک مجموعه شامل سه جلد کتاب به زبان‌های فارسی-انگلیسی، فارسی-عربی و فارسی-روسی توسط پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، روند مقررات‌گذاری صنعت بیمه در دنیا نشان می‌دهد که کیفیت تنظیم مقررات و نیز نحوه اطلاع‌رسانی عمومی قوانین و مقررات، بر توسعه صنعت بیمه تاثیر بسزایی دارد. در این راستا بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران کلیه اسناد عملیاتی با قابلیت اجرایی در خصوص تاسیس و فعالیت شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی بیمه مرکزی ج.ا. ایران را در قالب یک مجموعه (شامل سه جلد کتاب به زبان‌های فارسی-انگلیسی، فارسی-عربی و فارسی-روسی) برای بهره‌برداری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی منتشر نموده است.

هدف از انتشار این مجموعه دسترسی آسان فعالین بازار بیمه به تمامی قوانین و مقررات حاکم بر موضوع یادشده است تا هنگام سرمایه‌گذاری در بازار بیمه کشور با شناخت و اطلاعات کامل از ضوابط حاکم فعالیت نمایند.

مجموعه حاضر توسط اردشیر احدی و با همکاری آزاده محمدزاده در ۱۰ بخش تهیه و تنظیم گردیده و در هر یک از بخش‌ها مواد قانونی مربوط به «قانون بیمه»، «قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری»، «ضوابط تاسیس و فعالیت موسسات بیمه غیر دولتی (آیین‌نامه شماره ۱۰۰)»، «تاسیس و فعالیت شعب، نمایندگی و دفاتر ارتباطی در ایران»، «آیین‌نامه نحوه تاسیس، فعالیت و انحلال دفاتر ارتباطی موسسات بیمه (آیین‌نامه شماره ۱۰۰)»، «مدارک لازم برای تاسیس دفتر ارتباطی در جمهوری اسلامی ایران»، دستورالعمل اجرایی آییننامه تاسیس، فعالیت و انحلال دفاتر ارتباطی موسسات بیمه و موسسات کارگزاری بیمه خارجی در جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴/۱۲/۱۳۸۰»، «مقررات موسسات بیمه در مناطق آزاد تجاری-صنعتی»، «قانون اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری-صنعتی جمهوری اسلامی ایران» و «آیین‌نامه ودایع موسسات بیمه خارجی(آیین‌نامه شماره ۴)» تشریح شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این هر یک از کتاب‌های مذکور می‌توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک ۴۳ مراجعه یا با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۰۶۳ داخلی ۶۶۶ تماس حاصل فرمایند.