معاون اقتصادی رییس‌جمهور با هشدار نسبت با عواقب رشد نقدینگی در کشور، توجه و رشد صنایع از جمله صنعت پتروشیمی را عاملی مهم برای هدایت صحیح نقدینگی در کشور، افزایش تولید ناخالص داخلی و جلوگیری از سفته‌بازی عنوان کرد و گفت: باید به فعالان و حامیان صنعت پتروشیمی، مدال شکست تحریم‌های اقتصادی را بدهیم.

معاون اقتصادی رییس‌جمهور با هشدار نسبت با عواقب رشد نقدینگی در کشور، توجه و رشد صنایع از جمله صنعت پتروشیمی را عاملی مهم برای هدایت صحیح نقدینگی در کشور، افزایش تولید ناخالص داخلی و جلوگیری از سفته‌بازی عنوان کرد و گفت: باید به فعالان و حامیان صنعت پتروشیمی، مدال شکست تحریم‌های اقتصادی را بدهیم.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از ستاد خبری سومین همایش و نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، محسن رضایی در نشست تخصصی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این رویداد با موضوع تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های پتروشیمی، ضمن تشکر از علی عسکری، مدیران بانک‌ها و پتروشیمی‌ها و کسانی که در صنایع و بنگاه‌های دانش محور در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: این مسیری که شما می‌روید در راستای منویات رهبر انقلاب است، موضوع پیشرفت از حلقه‌های مفقوده کشور ما است و بیش از ۱۵۰ سال است که مصلحین ایران از جمله امیرکبیر و سید جمال الدین اسدآبادی تا امروز، ملت ایران به دنبال آن بوده تا مجد و عظمت خودش را در همه ابعاد زندگی پیدا کند.

وی ادامه داد: مرور تاریخ تمدن‌ها نشان می‌دهد ایران کشوری کهن و تمدن ساز است و طبیعی است ملتی که چنین سابقه تاریخی داشته باشد، همیشه آرزوهای بلند و رویاهای اساسی و آرمان‌های بزرگ را در سر داشته باشند. هم حقشان است و هم تمایل و توانایی و استعداد دارند.

معاون اقتصادی رییس‌جمهور تصریح کرد: انقلاب اسلامی سرآغاز موج جدیدی از پاسخ به چند پرسش بنیادی بر زمین مانده بود،‎ از جمله اینکه چگونه باید استقلال و آزادی داشت؟ چگونه باید مردم در حکومت مشارکت کنند؟ اقتدار چگونه باید حفظ شود؟ چگونه امنیت داشته باشیم و از مرزها دفاع کنیم؟ سوال دوم اینکه چگونه پیشرفت کنیم و چرا عقب هستیم؟

رضایی ادامه داد: اینکه می‌گوییم باید به سمت پیشرفت حرکت کنیم به این معنی نیست که در کشور زحمتی کشیده نشده و پیشرفت حاصل نشده، ایران در شرایط جنگ و محاصره افتخارآفرین بوده است اما انتظارات ملت و رهبر ایران خیلی بیشتر از این است، چون می‌توانیم و مردم ما لایق پیشرفت‌های بسیار بزرگتر از حال حاضر است.

وی تاکید کرد: مردم ما استعداد و توانایی دارند و انقلاب اسلامی به فضل پروردگار با همه تحریم‌های داخلی کشور تا بیرون از کشور به دنبال پاسخ به این سوال بوده و تلاش می‌کند و شما پیشگامان پاسخ به این سوال هستید. کارآفرینان و تجار کشور و کسانی که کسب و کار دارند، سربازان و فرماندهان این جبهه هستند.

رضایی به خاطره‌ای در سال ۶۲ اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۶۲ برای عملیات خیبر آماده می‌شدیم که عملیات آبی و خاکی بود تا قبل از آن عملیات زمینی بود که باید از زمین در آب می‌جنگیدند، این کار بسیار سختی بود و ما باید دو ماهه این کار را انجام می‌دادیم، در این سال با همه فرماندهان که جزو شهدا هستند‎، قاسم سلیمانی، مهدی خرازی و باکری همه را جمع کردیم و به آن‌ها گفتیم خودتان را برای عبور از آب آماده کنید. به آن‌ها گفتم تصمیم نگرفتیم ولی می‌خواهیم جنگ را از زمین به آب منتقل کنیم. آن زمان جزیره کیش بیابان برهوت بود و امکاناتی وجود نداشت و چند اتاقک داشتیم و روستایی اینجا بود و چند ویلا، خوشحالم که یکبار دیگر می‌بینم که شما رزمندگان و مجاهدان صنعت کشور به همراه مدیران بانک‌ها و دانش بنیان‌ها دور هم جمع شدید که به این سوال تاریخی ملت ایران با سرعت بیشتری پاسخ دهید اینکه چگونه پیشرفت کنیم؟

معاون اقتصادی ربیس جمهور پیشرفت به دو مدل و دو الگوی پیشرفت، یکی در شرق یعنی آسیا، ژاپن و کره و دیگری در غرب یعنی فرانسه انگلیس و امریکا اشاره کرد و گفت: در غرب سه قرن طول کشیده که پیشرفت حاصل شده و در شرق چند دهه صورت گرفته که پیشرفت حاصل شود. می‌توان راه سه چهار قرن را برای پیشرفت انتخاب کرد و یا اینکه راه چند دهه را انتخاب کرد.