تولید شمش شرکت های تولیدکننده آلومینیوم در کشور تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ با رشد ۲۶درصدی به مرز ۵۱۰هزار تن رسید. به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه گذشته چهار شرکت سالکو، ایرالکو، المهدی و آلومینای ایران بیش از ۵۰۹هزار تن […]

تولید شمش شرکت های تولیدکننده آلومینیوم در کشور تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ با رشد ۲۶درصدی به مرز ۵۱۰هزار تن رسید.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه گذشته چهار شرکت سالکو، ایرالکو، المهدی و آلومینای ایران بیش از ۵۰۹هزار تن شمش آلومینیوم تولید کردند در حالی که رقم تولید مدت مشابه سال پیش از آن، به ۴۰۴.۹هزار تن رسیده بود.

در این مدت بیشترین تولید سهم از آن شرکت سالکو (آلومیینوم جنوب) بود به طوری که این شرکت ۱۷۳.۵ هزار تن شمش تولید کرد. پس از آن ایرالکو با تولید ۱۶۳.۴هزار تن در جایگاه بعدی قرار گرفت. آلومینیوم المهدی نیز در این مدت ۱۳۷.۶هزار تن شمش تولید کرد. شرکت آلومینای ایران نیز با تولید ۳۴.۳هزار تن در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در مدت ۱۱ ماه سال مورد اشاره بیش از ۲۱۱هزار تن پودر آلومینا از سوی شرکت آلومینای ایران تولید شد که تفاوت چندانی نسبت به عملکرد مدت سال پیش از آن نداشت.