مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: بخشنامه اجرایی توقف انتشار دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی طی روزهای آینده صادر می‌شود و تمامی فرآیندهای مربوط به پذیرش و خدمت‌رسانی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد در این بخشنامه تبیین می‌شود.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل ازاداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه روزانه رسیدگی به روند پیشرفت طرح نسخه الکترونیک که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور مدیران درمان تأمین اجتماعی استان‌های سراسر کشور و مدیران ستادی بخش درمان و فن‌آوری اطلاعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: حذف دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی از اول استفند آغاز می‌شود که گام بسیار مهمی در زمینه پیشبرد طرح نسخه الکترونیک است و با توجه به تمام جوانب و با همفکری مدیران و کارشناسان بخش‌های مختلف سازمان اجرایی می‌شود.

وی برنامه ریزی دقیق و فعالیت موثر برای تشریح کامل اقدامات قابل انجام توسط مراکز درمانی مختلف طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد را از مسائل بسیار مهم در حذف دفترچه‌های کاغذی برشمرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این تغییر و گام رو به جلو سازمان تأمین اجتماعی به بهترین نحو و بدون هیچگونه مشکلی انجام می‌شود و شاهد کاهش قابل توجه مراجعات مردم به شعب و کارگزاری‌های خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی هدف نهایی این سازمان را گسترش استفاده مراکز درمانی کشور از سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک عنوان کرد و گفت: تا زمان رسیدن به این هدف نهایی هنوز امکان استفاده از برگه‌های موجود در دفترچه‌های در اختیار بیمه شدگان وجود دارد علاوه بر اینکه پزشکان همچنان امکان استفاده از اوراق سرنسخه خود را نیز دارند.

سالاری افزود: ما برای تشویق پزشکان و مراکز درمانی به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم که پرداخت بسیار سریع و روزانه مطالبات ایجاد شده از طریق سامانه نسخه الکترونیک یکی از این راهکاها است.

وی ادامه داد: ارتقاء مداوم سامانه نسخه الکترونیک و تعامل دائمی با استفاده کنندگان از این سامانه و همچنین برقراری ارتباط با سایر نرم افزارهای مورد استفاده مراکز درمانی از طریق API در حال انجام است و ما با تمام ظرفیت و امکانات درحال پیشبرد طرح نسخه نویسی الکترونیک هستیم.

در این جلسه مدیران استانی و ستادی سازمان تأمین اجتماعی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه پیشرفت پروژه نسخه الکترونیک پرداختند.