در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز بازیکنان بزرگ زیادی بودند که به پایان دوران فوتبال خود رسیدند و از این رشته ورزشی کناره‌گیری کردند و به اصلاح کفش های خود را آویختند. در این بین به معرفی ۱۰ بازیکنی می پردازیم که در این سال از فوتبال خداحافظی کردند.

به گزارش درآمد نیوز  ، در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز بازیکنان بزرگ زیادی بودند که به پایان دوران فوتبال خود رسیدند و از این رشته ورزشی کناره‌گیری کردند و به اصلاح کفش های خود را آویختند. در این بین به معرفی ۱۰ بازیکنی می پردازیم که در این سال از فوتبال خداحافظی کردند.

وین رونی، ۳۶ سالگی

وین رونی ستاره دنیای فوتبال که همراه با تیم فوتبال منچستریونایتد و اورتون خاطرات و افتخارات بسیاری را در ذهن بسیاری از مردم سراسر جهان به وجود آورده بود به پایان دنیای فوتبالی اش رسید. منچستریونایتد توانست در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یابد ولی در هر دوره برابر تیم بارسلونا بازنده شد و نتوانست به عنوان قهرمانی دست یابد. البته رونی توانست با یونایتد قهرمانی در لیگ قهرمانان ۲۰۰۸ را به دست بیاورد.

وین رونی در سال آخر حضور خود در منچستریونایتد موفق شد رکورد گلزنی سر بابی چارلتون را بشکند و به برترین گلزن تاریخ این باشگاه تبدیل شود. وین رونی ۲۵۳ گل برای منچستر یونایتد به ثمر رسانده است و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال انگلیس محسوب می‌شود.

سرگئی ریژیکوف، ۴۱ ساله

اگر ایگور آکنفیف نبود قطعاً ریژیکوف را در دروازه های تیم ملی روسیه می دیدیم. اسطوره روبین کازان، دوران حرفه ای خود را در تامبوف به پایان رساند؛ جایی که او بیشتر برای لذت خود بازی می کرد و نه به خاطر پول. قبلاً در آوریل ریژیکوف یک دوره کارآموزی مربیگری را در روبین به پایان رساند و سپس کراساوا را هدایت کرد. 

سامی خدیرا، ۳۴ ساله

سامی خدیرا، هافبک آلمانی که سابقه بازی در تیم‌های رئال مادرید و یوونتوس را در کارنامه دارد، به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. این بازیکن اخیرا از یوونتوس به هرتابرلین رفته بود و حالا بعد از مدت کوتاهی اعلام کرد که دوران فوتبالش تمام شده است.

خدیرا ۳۴ ساله که با تیم ملی آلمان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ را به دست آورد، سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های اشتوتگارت، رئال مادرید، یوونتوس و هرتابرلین را دارد. او همچنین  ۷۷ بازی برای تیم ملی آلمان انجام داده و ۷ گل ملی نیز در کارنامه خود دارد. بازیکن پیشین تیم ملی آلمان که اخیراً گرفتار مصدومیت شده بود، گفت که می خواهد سفر کند. خدیرا اعلام کرد در این سال‌ها خیلی کارها را به خاطر فوتبالیست بودن انجام نداده و حالا می‌خواهد به آن بعد زندگی خود بپردازد که در این سال‌ها دیده نشده بود.

ودران کورلوکا، ۳۵ ساله

کورلوکا در طول ۹ سال حضورش در لوکوموتیو به یکی از بهترین لژیونرهای لیگ روسیه تبدیل شد. او در ماه مه بازنشسته شد و به کادر مربیگری مارکو نیکولیچ پیوست اما دو ماه بعد، ودران به طور غیرمنتظره ای لوکوموتیو را ترک کرد و دلیل آن شرایط خانوادگی بود. کورلوکا به کرواسی بازگشت و در آنجا پست دستیار در کادر مربیگری زلاتکو دالیچ به او پیشنهاد شد.

آرین روبن، ۳۷ ساله

آرین روبن بعد از جدایی از بایرن مونیخ به فوتبال هلند برگشت و پیراهن خرونینگن را بر تن کرد. او یک سال بعد از حضور در این تیم بار دیگر تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت و به نظر می رسد که این بار دیگر قصد ندارد به مستطیل سبز برگردد.

روبن اولین بازی خود را در گرونینگن در سال ۲۰۰۰ انجام داد و سپس برای آیندهوون بازی کرد. او سپس حضور در چلسی و رئال مادرید را تجربه کرد و در ادامه راهی بایرن مونیخ شد. نکته مهم، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۳ در ورزشگاه ومبلی لندن بود. او زننده گل دوم تیمش در دیدار نهایی بود.

ماریو مانژوکیچ، ۳۵ ساله

ماریو مانژوکیچ، ستاره پیشین بوندس لیگا به دوران حرفه‌ای خود پایان داد. نایب قهرمان جهان در جام جهانی روسیه تصمیم خود را در یک پست احساسی در اینستاگرام اعلام کرد. بزرگ‌ترین موفقیت او کسب سه گانه با بایرن در سال ۲۰۱۳ بود.

او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲  توانست ۶۰ بازی برای ولفسبورگ انجام دهد و ۲۰ گل و ۱۲ پاس گل داد تا این که  ملی پوش کرواسی تصمیم گرفت به بایرن برود. مانژوکیچ با بایرن (۴۸ گل در ۸۸ بازی) ثبت کرد و در سال ۲۰۱۳ سه گانه را کسب کرد. بزرگ‌ترین موفقیت او در تیم ملی کرواسی حضورش در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ بود که فرانسه قهرمان شد.

سمیر نصری، ۳۴ ساله

سمیر نصری، هافبک سابق تیم ملی فرانسه  اعلام کرد که به طور رسمی از فوتبال کناره گیری کرده است. او در سال ۲۰۰۴ فوتبال را شروع کرد و سال‌ها برای تیم ملی فرانسه به میدان رفت. او ۶ سال در تیم ملی فرانسه حضور داشت و در ۴۱ بازی رسمی به میدان رفت.

او در منچسترسیتی دو بار قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورد.

سرخیو آگوئرو، ۳۳ ساله

سرخیو آگوئرو رسما از فوتبال اعلام بازنشستگی کرد.

آگوئرو ۳۳ ساله است، او در تابستان به بارسلونا پیوست و قبل از آن ۱۰ سال برای منچسترسیتی انگلیس بازی کرد. او همچنین برای اتلتیکوی اسپانیا و ایندپندنته آرژانتین بازی کرد. به عنوان بخشی از تیم ملی آرژانتین، آگوئرو قهرمان المپیک (۲۰۰۸)، فینالیست مسابقات قهرمانی جهان (۲۰۱۴) و برنده جام کوپا آمریکا (۲۰۲۱) شد.

مهدی بن عطیه، ۳۴ سال

مهدی بن عطیه، مدافع ۳۴ ساله و مراکشی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، خداحافظی خود از فوتبال را اعلام کرد. مهدی بن عطیه در دوران حرفه ای خود ۳۹۸ بازی انجام داد و ۱۰ جام کسب کرد. او همچنین ۵۸ بازی ملی با تیم ملی مراکش در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام