درآمد نیوز – دستگاه تشخیص خطای تجهیزات اندازه گیری دما «خطا سنج لانس دما گیر مذاب» که با انواع خارجی آن قابلیت رقابت دارد در فولاد خراسان بومی سازی شد.

درآمد نیوز – دستگاه تشخیص خطای تجهیزات اندازه گیری دما «خطا سنج لانس دما گیر مذاب» که با انواع خارجی آن قابلیت رقابت دارد در فولاد خراسان بومی سازی شد.

به گفته مدیر فولادسازی«مجتمع فولاد خراسان» دستگاه اندازه گیری دما یکی از مهمترین تجهیزات ابزار دقیق در واحد فولاد سازی است که در صورت اعلام خطا در این سیستم مشکلات جدی در فرآیند تولید واحد فولادسازی بوجود می آید.

   علیرضا راستگو درباره صحت عملکرد تجهیزات اندازه گیری دما گفت: می بایست میزان خطا پیوسته اندازه گیری شود تا از حد مجاز خارج نشود و این کار معمولا با یک دستگاه شبیه ساز ترموکوپل دما انجام می شود.

    وی افزود: با توجه به موجود نبودن این تجهیز و شرایط دشوار تامین از خارج، مشکلاتی در فولادسازی پیش آمده بود که تولید محصول استاندارد را برای همکاران ما در واحد تولید دشوار کرده بود.

    میثم مروی، طراح و سازنده دستگاه گفت: به دلیل محدودیت های تهیه این دستگاه از خارج از کشور و با توجه به نیاز و برای رفع این مشکل و تولید مستمر و با کیفیت، ایده طراحی این دستگاه مطرح شد و موفق به طراحی و ساخت آن شدیم.

    وی گفت: هزینه ساخت داخل این دستگاه یک دهم نمونه خارجی است که با ساخت آن از خروج ارز برای تهیه این دستگاه جلوگیری شد.

مروی گفت: طراحی این دستگاه طی چند هفته کار فشرده انجام گردید و مدت زیادی است که این دستگاه در حال استفاده می باشد و نیاز این واحد را کاملاً مرتفع ساخته است.

    فرشید فضیلتی معاون بهره برداری شرکت با تاکید بر استفاده حداکثری از توان داخلی به ویژه بهره گیری از ظرفیت و قابلیت همکاران در بومی سازی تجهیزات و نیازهای راهبردی شرکت از اندیشه و تلاش مستمر انجام شده در راستای خلق ایده نو و ساخت «دستگاه خطا سنج لانس دماگیرمذاب» از تیم طراحی و اجرا ( آقایان مروی و یزدان پناه ) قدردانی نمود و استقبال از ایده های نو آورانه همکاران در جهت پیشبرد اهداف سازمانی شرکت را مورد تاکید قرارداد . 

گفتی است میثم مروی از همکاران جوان و خلاق واحد برق و ابزار دقیق فولادسازی است که تا به حال چندین ایده جدید که قابلیت ثبت اختراع دارند را درشرکت به مرحله اجرا درآورده است .