مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد در بازه زمانی دو دهه گذشته تاکنون ۸۳ طرح بزرگ صنعتی و معدنی و امسال نیز ۳۵ طرح دانش بنیان در استان فارس توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است. به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان، […]

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد در بازه زمانی دو دهه گذشته تاکنون ۸۳ طرح بزرگ صنعتی و معدنی و امسال نیز ۳۵ طرح دانش بنیان در استان فارس توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان، چهارشنبه یکم تیرماه در جریان سفر به فارس و در حاشیه بازدید از تعدادی طرح‌های تولیدی، در جمع خبرنگاران، پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به استان فارس و واحدهایی که توسط صنعت و معدن تامین مالی شده‌اند را هدف از سفر خود ذکر نموده و عنوان کرد: این سفر در چارچوب وظایف و ماموریت‌های ذاتی، با حضور هیات مدیره و معاونان بانک صنعت و معدن با هدف حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی در حال توسعه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: بانک صنعت و معدن در بازه زمانی دو دهه گذشته حدود ۸۳ طرح در استان فارس را تامین مالی کرده که حدود شش هزار میلیارد ریال به لحاظ ریالی و نزدیک به یک میلیارد دلار به صورت ارزی بوده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: اگر این میزان به نرخ امروز محاسبه شود، مشاهده خواهیم کرد که بانک صنعت و معدن تنها در بخش ارزی و ریالی، رقمی بیش از ۲۷۲ هزار میلیارد ریال را ویژه این طرح‌ها تامین مالی کرده است.

خورسندیان خاطرنشان کرد: با تامین مالی این تعداد طرح، برای بیش از ۶ هزار نفر در استان فارس اشتغال ایجاد شده است.

او همچنین از کسب رتبه اول فارس در جذب تسهیلات تبصره ١٨ به گواه آمار مسؤلان این استان خبر داد و گفت: درخواست‌های دیگری در قالب این تبصره از فارس ارسال شده که امید است با تامین مالی به آنها هم پاسخ داده شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اختصاص تسهیلات ویژه طرح‌های دانش بنیان به عنوان یک اولویت و در راستای تحقق شعار سال هم اشاره و اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون ٣۵ طرح دانش بنیان در استان فارس توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است.

خورسندیان تصریح کرد: در صورت ارجاع هر طرح دانش بنیان دیگر، پس از بررسی کارشناسی به سرعت تامین مالی توسط بانک متبوع انجام خواهد شد.

او ادامه داد: ٧ طرح از مجموع طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری به فارس مربوط به بانک صنعت و معدن است که تامین مالی سه طرح آن انجام شده، سه طرح در دست بررسی است و برای یک طرح دیگر، هیچ مراجعه‌ای انجام نشده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین کاغذ سازی زاگرس را از مهمترین این طرح‌ها عنوان و ابراز امیدواری کرد: طی بازدید و ارزیابی‌های انجام شده، به زودی با تامین مالی به صورت کنسرسیوم به میزان ٨ هزار میلیارد ریال این طرح هم به نتیجه برسد.

بنابراین گزارش، مهندس حسین عسکری، قائم مقام بانک صنعت و جمعی از معاونین و مدیران نیز در این سفر مدیرعامل این بانک را همراهی کردند.