در حالی که در نخستین هفته کاری سال جدید، نماگر کل بورس با رشد حدود ۶۵ هزار واحدی همراه شده بود، حال در دومین هفته نیز این روند ادامه داشته است.

در حالی که در نخستین هفته کاری سال جدید، نماگر کل بورس با رشد حدود ۶۵ هزار واحدی همراه شده بود، حال در دومین هفته نیز این روند ادامه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی فعالیت بورس در دومین هفته کاری سال ۱۴۰۱ نشان می دهد در این مدت نماگر کل بورس با افزایش بیش از ۳۱ هزار واحدی، توانسته است بازدهی ۲.۲۱ درصدی را به ثبت برساند و جایگاه خود را در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی تثبیت کند. این در حالی است که شاخص کل پیش از این در اوایل پاییز سال گذشته در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی قرار داشت.

تغییرات شاخص کل بورس در دومین هفته سال

بررسی ها نشان می دهد در اولین روز کاری سال جدید (یکشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۹۸۵۹ واحدی معادل ۲.۰۸ درصد، به یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۹۶۵ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، تاپیکو، جم و خودرو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در پایان این روز، معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۳۲ هزار و ۵۸۷ نوبت معامله و به ارزش ۷۶ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در دومین روز هفته (دوشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶۸۶۸ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد، به یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۸۷۱ واحد رسید. در این روز، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس توسط نمادهای معاملاتی فولاد، شپنا، شبندر، شتران و رمپنا به ثبت رسید. از سوی دیگر، معامله‌گران بورس نیز در این روز، ۱۵ میلیارد و ۲۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۴۶ هزار و ۶۵۵ نوبت معامله و به ارزش ۷۶ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در سومین روز هفته (سه شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار به روند صعودی ادامه داد و با افزایش ۲۶۳۳ واحدی معادل ۰.۱۸ درصد، به یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۴۵۳ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی شپنا، اخابر، رمپنا، همراه و فخوز با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس در پایان این روز، ۱۱ میلیارد و ۱۸۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۷ هزار و ۳۲۴ نوبت معامله و به ارزش ۵۹ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در چهارمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاخص کل بورس با عقبگرد بسته شد. به گونه ای که در این روز، نماگر کل بورس با کاهش ۷۶۷۵ واحدی معادل ۰.۵۲ درصد، به یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شتران، شبندر و رمپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۲۹ هزار و ۸۷۵ نوبت معامله و به ارزش ۶۰ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.