سفته الکترونیکی در صنعت بیمه برای نخستین بار رونمایی شد که با رونمایی از این خدمت جدید، تعامل بیشتر مجموعه سککوک با شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای حوزه فین‌تک را شاهد خواهیم بود که روابط را بیش از پیش عمق می‌بخشد.

سفته الکترونیکی در صنعت بیمه برای نخستین بار رونمایی شد که با رونمایی از این خدمت جدید، تعامل بیشتر مجموعه سککوک با شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای حوزه فین‌تک را شاهد خواهیم بود که روابط را بیش از پیش عمق می‌بخشد.

به گزارش درآمد نیوط ، مراسم رونمایی استفاده از سفته الکترونیکی در صنعت بیمه برای نخستین بار در شعبه ملی‌پلاس بانک ملی با حضور معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی، رییس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد، فردوس باقری مدیرعامل شرکت سککوک، مدیران شرکت ازکی‌وام و همچنین مدیران و مسئولان بانک ملی و فعالان حوزه دانش بنیان برگزار شد. با رونمایی از این خدمت جدید، تعامل بیشتر مجموعه سککوک با شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای حوزه فین‌تک را شاهد خواهیم بود که روابط را بیش از پیش عمق می‌بخشد.

علیرضا ماهیار، معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی در این مراسم گفت: یکی از رسالت‌های مهم شعبه ملی‌پلاس ارتباط موثر و تنگاتنگ مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت بانکداری و استفاده از ابزارهای بانکی در پلتفرم‌های مختلف است.
وی با بیان اینکه تلاش ما در بانک ملی، جاری سازی زیرساخت‌ها و ارتباطات بین عرضه کننده و متقاضی در پلتفرم‌هاست؛ تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که تمرکز جدی روی آن داریم ، حوزه های مختلف فینتک‌ها هستند. ضمن اینکه اینشورتک‌ها (Insurtech)، لندتک‌ها (LendTech)و حتی ولث‌تک‌ها (WealthTech) ظرفیت بی نظیری دارند که ترکیب این سه نوع پلتفرم مفهوم نئوبانک را ایجاد خواهد کرد و بانکداری سنتی را به چالش می‌کشد.

ماهیار ادامه داد: بنابراین هرچقدر بتوانیم این ابزارها و مجموعه محصولات بانکی را به عنوان بخشی از یک راه‌حل بزرگ در فین‌تک در خدمت این حوزه قرار دهیم و آن را به سمت کاربرد بیشتر و بهره‌برداری بهتر ببریم قطعا موفق‌تر و موثرتر خواهیم بود.
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی افزود: سال گذشته یک اتفاق بسیار خوب افتاد و آن اینکه از سفته و برات الکترونیک رونمایی شد. می‌توانستیم روال سنتی فروش سفته‌ها را ادامه دهیم اما ما به دنبال این بودیم که ارتباط و تعامل بیشتری با شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های فین‌تکی شکل بگیرد و در همین زمینه مجموعه ازکی‌وام با این محصول که توسط مجموعه سککوک در بانک ملی اجرایی شده بود آشنا شدند و کار مشترکی آغاز شد.
وی تاکید کرد: ما به دنبال جاری‌سازی فضای فین‌تک در بانک ملی هستیم و می‌خواهیم که این بانک را به فین‌تک‌بانک ملی ایران تبدیل کنیم که قطعا با کمک پلتفرم‌ها و مجحموعه‌های دانش بنیان این مهم محقق خواهد شد.

صدور ۱۰۰ هزار سفته الکترونیک در سه ماه
همچنین در این مراسم، احمد تقوایی‌نجیب؛ رییس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد اظهار کرد: سال گذشته که در وزارت اقتصاد تصمیم گرفتیم سفته و برات الکترونیکی را راه‌اندازی کنیم ؛ شاید در نظام پرداخت و عملیات خزانه‌داری مقداری دور از ذهن بود که صدور اوراق بهادار به صورت الکترونیکی انجام شود اما رویکرد سازنده و پیشرویی که آقای خاندوزی وزیر اقتصاد در این امور داشتند خیلی کمک کرد که سدهایی که وجود داشت برطرف شود.
وی ادامه داد:‌ در نهایت از بهمن ماه سال گذشته این خدمت را توانستیم در سطح بانک‌های منتخبی که خودشان پیشنهاد داده بودند و متقاضی راه‌اندازی اولیه سفته و برات الکترونیکی بودند، عملیاتی کنیم.
تقوایی‌نجیب با اشاره به سهولتی که برای مردم در این خصوص ایجاد شده است، اعلام کرد: در سه ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار سفته الکترونیک در کشور صادر شده که اتفاق بسیار مهم و ارزشمندی است و دیگر بانک‌ها را هم در سه ماه آینده به این فرآیند اضافه خواهیم کرد.