تحقق "شعار کیش بهشت کارآفرینان" با آماده سازی بسترهای لازم برای برای رونق کسب و کارها به ویژه کار آفرینی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش در دستور کار قرار گرفته است.

تحقق “شعار کیش بهشت کارآفرینان” با آماده سازی بسترهای لازم برای برای رونق کسب و کارها به ویژه کار آفرینی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست تخصصی آشنایی با رویه های قضایی دیوان عدالت اداری در روابط کارگری-کارفرمایی مناطق آزاد تجاری، چهارشنبه ۱ دی در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

مرادیان رئیس شعبه ۶۴ دیوان عدالت اداری کشور،گفت: آرایی که برای احقاق حق کارگر از مراجع حل اختلاف منطقه آزاد کیش به اداره کار و خدمات اشتغال ارسال می شود مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر نقش محوری مناطق آزاد از نظر اقتصادی در کشورهای در حال توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: قانون گذار با توجه به مقررات حاکم بر مناطق آزاد نسبت به معرفی فرصت های سرمایه گذاری اقدام می کند که این مهم زمینه ساز رونق اقتصادی می شود.

مرادیان گفت: اداره کار و امور اشتغال مناطق آزاد از جمله جزیره کیش بر اساس آمار اعلام شده از تعداد ۷۱ پرونده ۷ مورد نقض شده و بقیه آن ها مورد تایید قرار گرفته است که این مهم بیانگر اشراف کامل اداره کار و اشتغال جزیره کیش بر فعالیت ها است.

همچنین در ادامه این جلسه محمد ثاقب فرد، گفت: امید است این نشست آغازی باشد برای تداوم این برنامه ها تا سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت های تابعه و اصناف بتوانند از حقوق قانونی خود آگاه شوند.

وی با تاکید بر این موضوع که نقش دیوان عدالت اداری در نظام اداری و قضایی کشور بر کسی پوشیده نیست افزود: وجود این مرجع تخصصی سبب می شود تا در تهیه بخشنامه و آیین نامه هایی که در قوه مجریه صادر شده دقت لازم به عمل آید.

سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه عنوان کرد: دیوان عدالت اداری در سنوات گذشته جهت استیفای حقوق مردم و فعالان اقتصادی آرای شجاعانه ای را صادر کرده و به نوعی وجود این دیوان ریل گذاری صدور تصویب نامه ها و آیین نامه هایی را در نظام اجرایی کشور تسریع کرده است.

وی گفت: خوشبختانه دیوان عدالت اداری با پشتوانه قانون اساسی و جایگاهی که در نظام قضایی و اداری کشور دارد به عنوان دیده بان قانون اساسی در نظام اداری کشور حضور دارد.

همچنین محمد علی جلایر هدف از برگزاری این جلسه را تسهیل در فعالیت سرمایه گذاری و رونق کسب و کار عنوان کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش از تمام کسب و کارها و ایده های خلاقانه حمایت می کند.

جلایر یکی از ویژگی های این نشست را آموزشی و آشنایی با قوانین و مقررات کار و کارگری برشمرد و افزود: کارآفرینان در این نشست با قوانین مربوط به این حوزه آشنا می شوند تا در آینده با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وی با تاکید بر تداوم این نشست ها، اظهار داشت: پاسخگویی به نیاز های کارآفرینان با برنامه های خلاقانه از رویکرد های اصلی سازمان منطقه آزاد کیش است.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش گفت: کارفرما نسبت به کارگری که استخدام کرده تعهداتی دارد که باید نسبت به آنها پایبند باشد و در غیر این صورت حق و حقوق کارگر پایمال شده و باید توسط قانون به سرعت پیگیری شود.

وی درخصوص قانون کار گفت: در این قانون مقرراتی وضع شده است که کارفرما باید قوانین مربوط به شرایط کار را رعایت کرده و از این موارد می توان به ایمنی، بهداشت، بیمه، خدمات رفاهی، آزادی شغلی اشاره کرد و در صورت عدم تعهد کارفرما نسبت به هریک از این موارد کارگر می تواند نسبت به شکایت خود در این خصوص اقدام کند.

وی اظهار داشت: امنیت، سلامت، پاکیزگی، توسعه و پیشرفت کیش مدیون کارگرانی است که در این جزیره زحمات فراوانی را متحمل شده اند.

لازم به ذکر است در این جلسه محسن قریب مدیر عامل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان، مسیح اله صفا مدیرعامل جامعه هتلداران، نظیراحمد بصیری رییس جامعه مشاورین املاک داران، حسین دژدار رییس مجمع رنت کاران و علی اقتصاد رییس جامعه کلوپ دارا ن کیش حضور داشتند.