معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از تدوین سطح بندی خدمات درمانی در این سازمان در سه محور خدمات بستری، مراکز سرپایی و تجهیزات پزشکی پیشرفته به عنوان اقدامی نوین و ارزشمند در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش درآمد نیوز از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر امیر عباس منوچهری اظهار داشت: با توجه به ضرورت توزیع عادلانه امکانات درمانی، تامین دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی مورد نیاز و همچنین در راستای اجرای تکالیف برنامه و بودجه سال جاری مصوب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، بازنگری سطح بندی خدمات درمانی در سال جاری به صورت ویژه در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
وی افزود: ضابطه سطح بندی خدمات بستری مشتمل بر شاخص های درمانی و با استفاده از نقشه راه ۱۴۰۴ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت اختصاصی برای سازمان تامین اجتماعی بومی سازی شد به ‌نحوی که وضعیت ۴۳۹ شهرستان کشور از نظر نیاز به خدمات بستری از اولویت یک تا ۴۳۹ برای تامین خدمات با اولویت خرید خدمت در شهرستان های فاقد بیمارستان ملکی و توسعه خدمت در شهرستان های دارای بیمارستان ملکی مشخص شد. 
دکتر منوچهری گفت: براساس این برنامه، مجوز افزایش تعداد ۵۵۱ تخت بستری در ۲۹ استان کشور صادر و در حال حاضر در مرحله آماده سازی برای بهره برداری است.
وی با بیان اینکه ضابطه سطح بندی تجهیزات پزشکی پیشرفته نیز تدوین و تمامی شهرستان های حائز شرایط از نظر نیاز به تجهیزات موصوف اولویت بندی شدند، گفت: در این راستا و با لحاظ تاثیر بیماری کرونا بر بیماردهی برخی از بخشها در سال جاری مجوز خرید ۱۴ قلم تجهیزات پزشکی پیشرفته برای سراسر کشور که شامل ۱۲ دستگاه سی تی اسکن، یک دستگاه آنژیوگرافی و یک دستگاه سنگ شکن است، صادر شد.
دکتر منوچهری تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث مراکز درمانی سرپایی در شهرستان های فاقد مرکز درمانی همواره در زمره مطالبات شرکای اجتماعی سازمان است،  ضابطه سطح بندی مراکز درمانی سرپایی با بهره گیری از شاخص هایی از قبیل تعداد بیمه شده تحت پوشش، تعداد مراکز و موسسات طرف قرارداد، محرومیت منطقه، فاصله تا اولین مرکز درمانی ملکی و غیره تدوین و در نهایت تعداد ۵۳ شهرستان حائز شرایط برای احداث مراکز درمانی شناسایی و از اولویت یک تا ۵۳ اولویت بندی شد.
گفتنی است؛ دکتر مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی طی نامه ای به دکتر محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تشریح سطح بندی خدمات درمانی در سازمان تامین اجتماعی مبتنی بر تکالیف مصرح در برنامه و بودجه سالیانه مصوب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، این مهم را اقدامی ارزشمند و نوین در راستای توزیع عادلانه امکانات درمانی پس از ۲۰ سال دانسته است.