تهران – درآمد نیوز – مرکز آمار تغییرات متوسط ۵۳ قلم خوراکی مناطق شهری در شهریوماه جاری را منتشر کرد و براین اساس خیار با ۲۰.۴ درصد بالاترین و برنج خارجی درجه یک با ۴.۱ درصد کمترین رشد قیمت را نسبت به ماه قبل ثبت کرد. 

براساس این گزارش در بخش نان و غلات «برنج خارجی درجه یک» و «شیرینی خشک» با ۴.۱ درصد  و «رشته آش» با ٣.٣ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
همچنین در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها، «کنسرو ماهی تن»  ۸.۵ درصد و «ماهی قزل آلا» ۶.۱ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به مردادماه ثبت کردند. 
«خامه پاستوریزه»، «کره پاستوریزه (کره حیوانی)» در گروه لبنیات به ترتیب ۱۲.۸ و ۱۲ درصد افزایش قیمت داشتند و «تخم مرغ ماشینی» ۱۱.۹ درصد افزایش قیمت در این دوره را داشتند. 
در گروه میوه و خشکبار «موز» ۲۰.۴ درصد و «مغز گردو» ۶.۲ درصد افزایش قیمت در شهریورماه را نسبت به ماه قبل ثبت کردند. همچنین در ماه جاری متوسط قیمت «هندوانه» با ٨.٨ درصد و “سیب” با ۶.١ درصد بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل را داشته‌اند.
«خیار»، «بادمجان» و «عدس» از گروه سبزیجات به ترتیب ۲۲.۳، ۲۱.۶ و ۲۰.۳ درصد افزایش قیمت داشتند. در مقابل «فلفل دلمه‌ای» با ١٢.۶ درصد و «لوبیا قرمز» با ٩.١ درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.
در گروه آشامیدنی‌ها و خوراکی‌های دیگر نیز «نوشابه گازدار» ۹.۴ درصد  و «سس مایونز» ۴.٢ درصد افزایش قیمت نسبت به ماه قبل داشتند.