استاندار خراسان جنوبی به همراه تعدادی از معاونین و مدیران کل استانی و در معیت نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، از سایت معدن شرکت در منطقه معدنی پروده، بازدید نمود.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، استاندار خراسان جنوبی به همراه تعدادی از معاونین و مدیران کل استانی و در معیت نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، از سایت معدن شرکت در منطقه معدنی پروده، بازدید نمود.

در این بازدید، رمضان کریتی ثانی، مدیرعامل کزغال، ضمن عرض تسلیت حادثه ناگوار خروج قطار مسافری از ریل، به معرفی شرکت زغال سنگ پروده طبس و اهداف، برنامه ها و کارکردهای این شرکت در حوزه معدن، صنعت، اشتغال و توسعه اقتصادی و اجتماعی پرداخت.

وی در ادامه با بیان دستاوردهای کزغال در سال گذشته در زمینه تولید زغال سنگ که موجب تثبیت جایگاه شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور برای هشتمین سال متوالی گردید، اهداف برنامه سال جاری را تببین نمود.

ایشان همچنین با اشاره به قرارداد پروژه بلوک ۶ پروده ۴ که در برنامه‌های توسعه کزغال لحاظ شده است، افزود اجرای این پروژه تأثیرات مثبت به مراتب عمیق تری در مقایسه با برنامه جاری، در تثبیت و توسعه اشتغال پایدار و تولید زغال‌سنگ خواهد داشت.

کریتی ثانی در پایان با تأکید بر اهمیت معدنکاری زغال‌سنگ در کشور در حوزه صنعت، اشتغال و اقتصاد، از استاندار خراسان جنوبی درخواست کرد فرایند تخصیص تسهیلات بانکی موردنیاز برای پیشبرد پروژه مهم خرید ست دوم تجهیزات استخراج مکانیزه لانگوال، توسط شبکه بانکی استان تسریع و تسهیل گردد. وی همچنین خواستار توجه ویژه استاندار برای رفع مشکلات جاده ارتباطی معدن شد که به طور میانگین روزانه شاهد ۱۵۰۰ تردد سبک و سنگین است.

شایان ذکر است که دستور پیگیری برای هماهنگی اقدامات لازم به منظور رفع مشکلات جاده ای معدن، توسط استاندار خراسان جنوبی در این جلسه صادر گردید.

با توجه به فشردگی برنامه و ضرورت حضور در مرکز استان، صرفاً بازدید کارگاه های فنی و سطح سایت معدن به عنوان بخش پایانی این برنامه انجام شد و بازدید جامع از کلیه فعالیت های سطحی و زیرزمینی شرکت زغال سنگ پروده طبس، به برنامه های آتی موکول گردید.