تهران- درآمد نیوز- یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دستگاه آنلاین قرائت کنتور برای جایگزینی مامورهای قبض‌خوان شرکت های خدمات رسان شد.

به گزارش روز چهارشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مونا قدسی قائم مقام مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص این فناوری گفت: سازمان‌های مانند سازمان آب و ادارات برق هر ساله هزینه‌های قابل توجهی را صرف نیروی انسانی مورد نیاز برای خوانش کنتورهای نصب شده در منازل می‌کنند، همچنین حضور نداشتن صاحبخانه در منازل و طولانی بودن این فرآیند از جمله دیگر مشکلات استفاده از این روش سنتی است.
این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: با کمک واحد تحقیق و توسعه شرکت یک مودم پیشرفته با قابلیت قرائت کنتور برق و آب در این شرکت تولید شده است. این مودم به سرورهای سازمان و نهاد استفاده کننده وصل می شود. با استفاده از این دستگاه می‌توان هر لحظه که این نهاد اراده کند، اطلاعات کنتور نصب شده در منازل، بدون نیاز به مراجعه حضوری، به شکل آنلاین قرائت شود.
وی بیان کرد: سرعت، دقت بالا، امکان تکرارپذیری زیاد و به صرفه بودن از مزایای استفاده از این محصول فناورانه است.
بهره گیری از اینترنت اشیاء در کولرهای آبی 
قدسی درباره دیگر فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان گفت: یکی دیگر از محصولات این شرکت یک دستگاه تولید شده بر اساس اینترنت اشیاء است، این دستگاه در کولرهای آبی جایگزین کلیدهای سنتی می‌شود.
وی افزود: با این دستگاه می‌توان میزان کارایی کولر را بر اساس دمای دلخواه تنظیم و یا از طریق تلفن همراه آن را روشن یا خاموش کرد.
قدسی خاطر نشان کرد: این شرکت به صورت کلی در زمینه الکترونیک فعال است و قطعات سفارش شده از نهادهای مختلف را به صورت صفر تا صد تولید می‌کند. با توجه به وجود طرح‌های مختلف در واحد تحقیقات شرکت، امید است با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و تخصیص تسهیلات لازم، حمایت لازم برای تجاری‌سازی این طرح‌ها در سال جدید اخذ شود.