چابهار- درآمدنیوز- وزیر صنایع تولیدات دفاعی کشور پاکستان گفت: راه اندازی چهار مرز رسمی در محدوده مرزی ایالت بلوچستان با استان سیستان وبلوچستان از سوی دولت پاکستان موافقت و اقدامات لازم انجام شده که پس از بحث و تبادل نظر با مقامات ایرانی تدابیر لازم برای افتتاح این گذرگاه‌های رسمی انجام خواهد شد.

زبیده جلال‌خان روزشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مرز ریمدان از افتتاح و راه اندازی مرز رسمی ریمدان ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: باید روز به روز بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی ۲ کشور تلاش کنیم که خوشبختانه این اراده در هر ۲ طرف وجود دارد.

وی گفت: در دو سوی مرز بلوچستان ایران و بلوچستان پاکستان جمعیت قابل توجه بلوچ با اشتراکات قومی، فرهنگی و اجتماعی زیادی وجود دارند و به نوعی اشتغال آنان وابسته به تعاملات مرزی و تردد در ۲ سوی مرز است.

وی بیان کرد: اشتغال آبرومند و مناسب برای مردمان دو سوی مرز از برنامه های ماست و افتتاح مرز ریمدان را اقدامی تاریخی می دانیم و از اینکه با مردم و مسوولان ایرانی دیدار و گفت وگو می کنم خیلی خرسندم.

وزیر صنایع تولیدات دفاعی کشور پاکستان به افتتاح مرز پیشین- ردیگ پاکستان تا دو ماه آینده (فوریه ۲۰۲۱) اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات آن نبود جاده مناسب و وجود زیرساخت های ضعیف برای جابجایی کالا و مسافر است که در سال جاری جاده ردیگ در مند و تربت پاکستان نیز در دستور کار قراردارد و استانداردسازی شده و زیرساخت های آن نیز آماده می شود.

زبیده جلال‌خان گفت: رفاه مردم مرزنشین و تامین نیازها و اشتغال آنان از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین سبب رایزنی ها با کشور ایران برای افزایش تبادلات تجاری در جریان است و امیدواریم بزودی نتیجه آن را مردم ببینند.

به گزارش ایرنا، مرز ریمدان ایران و گبد پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولانی از وزارتخانه‌های کشور، خارجه و صنعت و معدن امروز شنبه به صورت رسمی افتتاح شد.

با افتتاح مرز رسمی ریمدان تبادل کالا به صورت قانونی و تردد مسافر نیز با گذرنامه انجام خواهد شد.