رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از رشد ۶ درصدی ماموریت های پشتیبانی هلال احمر مرتبط با حوادث آبی از ابتدای امسال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی پور، با اشاره به اهم ماموریت‌های سازمان امداد و نجات از ابتدای سال جاری تا اواسط خردادماه گفت: با گذشت نزدیک به ۸۰ روز از ابتدای سال جاری، ۶ هزار و ۷۷ ماموریت امداد و نجات انجام و به ۱۶ هزار و ۷۱۴ نفر از افراد آسیب دیده ناشی از حوادث مختلف امدادرسانی شد.

وی افزود: ماموریت‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محیط‌های آبی که در آنها نقش پشتیبان را ایفا می‌کنیم، نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ در این مدت با رشد ۶ درصدی مواجه شده که شاید یکی از علت‌های آن کاهش محدودیت‌های کرونا و افزایش سفرها به مقاصد رودخانه‌ای و دریایی باشد.

ولی پور خاطرنشان کرد: طی ۷۸ روز گذشته از سال ۱۴۰۰ توسط نجات گران جمعیت هلال احمر ۱۳۵ مورد ماموریت امداد و نجات در حوادث مرتبط با محیط‌های آبی در ۲۹ استان کشور به انجام رسید، که منجر به نجات ۵۰ نفر شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری انتقال ۱۶ مصدوم ناشی از حوادث آبی به مراکز درمانی انجام که منجر به جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند شد و در همین مدت خدمات سرپایی به ۸ نفر از مصدومین این حوادث نیز ارائه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بیشترین ماموریت مرتبط با حوادث محیط‌های آبی از ابتدای سال جاری در استان مازندران با ۱۸ مورد بود که ۱۳ درصد از کل ماموریت‌های ساحلی کشور را به خود اختصاص داده است و پس از آن گیلان با ۱۴ مورد و اختصاص ۱۰ درصد از کل ماموریت‌های ساحلی در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد و در رده سوم نیز استان بوشهر با ۱۰ مورد ماموریت آبی و اختصاص ۷ درصد از کل ماموریت‌های ساحلی قرار گرفته است.