سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه رویکرد این بانک در حوزه نوآوری تغییر خواهد کرد، گفت: بانکی به وسعت ملی، باید از تمام ظرفیت های نوآوری و اکوسیستم نوآورانه کشور استفاده کند و این مهم در رویکرد جدید بانک نهادینه است.

سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه رویکرد این بانک در حوزه نوآوری تغییر خواهد کرد، گفت: بانکی به وسعت ملی، باید از تمام ظرفیت های نوآوری و اکوسیستم نوآورانه کشور استفاده کند و این مهم در رویکرد جدید بانک نهادینه است.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، علیرضا ماهیار در سومین دوره جشنواره بزرگ نهال فین‌تک که از سوی مرکز نوآوری بانک ملی ایران (فینوداد) برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروز نگاه بانک ملی ایران در حوزه تحول دیجیتال صرفا بانکداری نیست، افزود: ما به دنبال نئوبانک ملی ایران و متابانکی هوشمند هستیم و فقط ارایه خدمات بانکی هدف نیست. بنابراین کمک کننده های نظام پرداخت و اپلیکیشن هایی مانند مدیریت سرمایه گذاری، دستیارمالی شخصی و… در زنجیره ارزش مالی این بانک جای خواهند داشت.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به تحول دیجیتالی که در بانک ملی ایران به دنبال آن هستیم، قطعا مجموعه های منتخب این جشنواره و فعالان عرصه فین تک می توانند کمک کننده باشند.

ماهیار تاکید کرد: در بانک ملی ایران باید شبکه شعب را به عنوان شبکه ویژه ای برای مشتریان بزرگ و دیجیتال بانک به عنوان درگاه ویژه ای برای مشتریان حقیقی و خرد داشته باشیم.

سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم گام های موثری در بانک ملی ایران در راستای اعتلای صنعت بانکی کشور برداریم.

همچنین علی رضا هوشمند هم‌ بنیان‌گذار جشنواره نهال فین‌تک نیز در این مراسم ضمن قدردانی از بانک ملی ایران و مرکز فینوداد در حمایت از برگزاری جشنواره نهال فین تک گفت: دغدغه آموزش در حوزه فین تک، ایده شکل گیری این جشنواره بود و از سال ۱۳۹۸ با هدف معرفی افراد موفق در حوزه فناوری آغاز شد.

وی اظهار کرد: حمایت بانک ها و موسسات مالی از چنین رویدادهایی می تواند به توسعه و بارور شدن ‌صنعت فین تک در کشور کمک کند.

مهدی مومنی بنیانگذار ازکی وام نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز حق دسترسی مناسب به خدمات مالی به عنوان یک حق بشری مطرح است و این امر موجب شکل گیری مفهومی به نام فراگیری مالی شده است، گفت: حساب بانکی، وام و اعتبار، بیمه و سرمایه گذاری از پایه های فراگیری مالی محسوب می شوند و لندتک ها( فناوری های قرض دهی) با کاهش هزینه های عملیاتی، کاهش ریسک نکول با شناسایی محل مصرف، افزایش حجم تراکنش ها و… می تواند کمک رسان شبکه بانکی باشند.

وحید شامخی عضو هیات مدیره گزارش های مالی ایلیا هم با تاکید بر اینکه به اشتراک گذاری چالش ها موجب ایجاد راهکارهای متمایز می شود، گفت: عدم ثبات اقتصادی، کمبود نقدینگی برای رشد، کمبود نیروی متخصص و… از جمله چالش های مدیران عامل بنگاه های تولیدی در سال جاری بوده است.

در پایان نگار تیمورزاده به عنوان بانوی تاثیرگذار و مهدی شریعتمدار به عنوان مرد تاثیرگذار ۱۴۰۰ حوزه فین تک انتخاب شدند.

همچنین در بخش جوایز، دونگی در بخش اپلیکیشن، محصول یا راهکار منتخب سال ۱۴۰۰ در گروه‌ کسب‌ و کارهای نو پا، بلوبانک در بخش اپلیکیشن، محصول یا راهکار منتخب سال ۱۴۰۰ در کسب و کارهای بزرگ و انتشارات راه پرداخت در بخش تولیدکنندکان محتوا در حوزه مالی و فین تک اول شدند.