درآمد نیوز – ساختمان جدید آموزشگاه علوم و فنون کیش پنج‌شنبه با حضور حمیدرضا مومنی مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افتتاح شد.

درآمد نیوز – ساختمان جدید آموزشگاه علوم و فنون کیش پنج‌شنبه با حضور حمیدرضا مومنی مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افتتاح شد.

موسسه آموزشی علوم و فنون کیش از شرکت‌های تابعه سازمان آزاد کیش است که در سال‌های اخیر با اجرای طرح‌های پژوهشی از جمله تدوین آیین نامه‌های مختلف، مطالعات محیط زیستی، تهیه نیم رخ و اطلس فرهنگی و اجتماعی جزیره کیش، نظرسنجی در خصوص ابعاد و آثار مختلف کرونا در جامعه، تدوین برنامه جامع زیست بوم مناطق آزاد در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق و برگزاری رویدادهای علمی و آموزشی نقش مهمی در توسعه کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و پژوهشی سازمان منطقه آزاد کیش ایفا کرده است.

همچنین با حضور مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عملیات نصب یک دستگاه جدید آب شیرین کن تقطیری و عملیات اجرایی ایجاد ایستگاه گاز در شرکت آب و برق کیش آغاز شد.
براساس این گزارش، برای نیاز و لزوم افزایش ظرفیت تولید آب جزیره کیش خرید یک واحد آب شیرین کن تقطیری و کلنگ زنی عملیات اجرایی طرح تولید آب شیرین به ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب در دستور کار این شرکت قرار  گرفته بودکه همزمان با عید سعید مبعث اجرایی شد.
همچنین با توجه به لزوم تامین گاز مورد نیاز واحدهای جدید تولید برق در شرکت آب و برق کیش، خرید اسکید گاز و احداث فونداسیون ایستگاه گاز طرح دیگری بود که با حضور مشاور رییس‌جمهوری عملیات اجرایی آن آغاز شد.
با نصب این آب شیرین کن بیش از ۱۰ درصد به ظرفیت تولید آب شیرین جزیره اضافه شد؛ همچنین با نصب این اسکید گاز و در صورت افزایش ظرفیت گاز ورودی به جزیره امکان نصب واحدهای جدید تولید برق مهیا خواهد شد.

مومنی همچنین در جریان سفر به کیش، از پروژه برج ساحلی پرشین کیش بازدید کرد؛ این پروژه عمرانی با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۳۳ هزار و ۳۲ متر مربع واقع شده است که اتمام آن برای ۴۳۰ نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در ادامه سفر خود به منطقه آزاد کیش از ترمینال جدید در حال احداث فرودگاه این منطقه بازدید کرد؛ این ترمینال تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

با احداث این ترمینال جدید، ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه به بیش از ۶ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

مومنی در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های عمرانی جزیره کیش، از بندر تجاری کیش بازدید کرد و روند عملیات اجرایی افزایش ظرفیت این بندر را مورد بررسی قرار داد.

افزایش سرعت و کیفیت خدمات دهی در بندر تجاری کیش از برنامه‌های در دست اجرا با هدف توسعه فعالیت های این حوزه در این جزیره است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همچنین در جریان سفر خود به کیش با امام جمعه اهل تسنن این منطقه دیدار کرد.

شیخ یعقوب شمس در این دیدار با تبریک عید سعید مبعث پیامبر(ص) از تلاش های سازمان منطقه آزاد کیش در رفع مشکلات بومیان جزیره به ویژه اختصاص زمین برای ساخت مسکن قدردانی کرد.