شیراز- درآمد نیوز- محسن صالحی‌نیا رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در جریان سفر استاندار فارس به تهران، برای سرمایه‌گذاری این سازمان در حوزه صنایع استان اعلام آمادگی کرد.

برپایه مطلب دریافتی سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، در این دیدار مباحثی در خصوص راه‌اندازی کارخانه لاستیک سنگین با مشارکت بخش خصوصی و راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ از سنگ در خرامه و چند شهرستان دیگر که متقاضی هستند مطرح و توافق‌هایی نیز حاصل شد. در این دیدار مقرر شد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در زمینه تامین اعتبار ۱۲ و نیم میلیارد تومانی برای تکمیل منطقه ویژه اقتصادی جهرم و مجموعه مدیریت استان نیز در زمینه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این شهرک اقدامات لازم را انجام دهند. تسریع در روند آغاز فعالیت کارخانه تولید چراغ‌های ال.ای.دی صنعتی، ضد انفجار و روشنایی خیابان در کارخانه تولید لامپ‌های فتوالکتریک پارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی شیراز و حل مباحث حقوقی و دانش فنی طرح تولید انواع ایمپلنت‌ها در سایت شیراز از دیگر مواردی بود که در این دیدار در خصوص آنها توافق‌هایی حاصل شد. استاندار فارس در این دیدار خواستار سرمایه‌گذاری سازمان ایدرو در مناطق محروم این استان شد که با موافقت رییس هیات عامل ایدرو مقرر شد پروژه‌های قابل اجرا در این مناطق از سوی استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس معرفی و با مشارکت  بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

تامین بخشی از سرمایه مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن از سوی شرکت تامین سرمایه مسکن در دیدار استاندار فارس با مدیرعامل شرکت تامین سرمایه مسکن نیز توافقی در زمینه تامین بخشی از سرمایه مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن و ایجاد زیرساخت‌های آن و همچنین تامین سرمایه پروژه‌های عمرانی فارس حاصل شد.
زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی فارس تقویت می‌شود استاندار فارس در جریان سفر خود به تهران با سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز دیدار کرد که در این دیدار درباره تقویت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی فارس، تکمیل  شهرک‌های نیمه تمام،تسهیل واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی، استفاده از مدل‌های مالی جدید برای تامین و انتقال انرژی آب، برق و گاز به شهرک‌های صنعتی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
تخصیص اعتبار به پروژه‌های آبرسانی و حمل و نقل فارس در دیدار استاندار فارس با رییس امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، مذاکراتی در زمینه تامین اعتبار پروژه‌های آبرسانی، زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله جاده و راه‌آهن، تکمیل سدها و درخواست اعتبار برای رفع مشکل چشمه‌ای که سبب شوری آب در سد نرگسی می‌شود و همچنین تخصیص باقیمانده اعتبارات سفر تیر و مرداد امسال دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری به فارس انجام و توافق‌هایی نیز برای تخصیص این اعتبارات حاصل شد.