مرکز ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا نسبت به مصاحبه یحیی آل اسحاق، وزیر بازرگانی دولت سازندگی با یکی از خبرگزای ها واکنش نشان داد و یادآور شد که قیمت آخرین خودرو پراید که توسط سایپا تولید شده و به فروش رسیده، ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است؛ بنابراین هر قیمتی که بالاتر از این عدد، در بازار وجود داشته، توسط واسطه ها و دلالان تعیین شده و هیچ ارتباطی با سایپا ندارد.

مرکز ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا نسبت به مصاحبه یحیی آل اسحاق، وزیر بازرگانی دولت سازندگی با یکی از خبرگزای ها واکنش نشان داد و یادآور شد که قیمت آخرین خودرو پراید که توسط سایپا تولید شده و به فروش رسیده، ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است؛ بنابراین هر قیمتی که بالاتر از این عدد، در بازار وجود داشته، توسط واسطه ها و دلالان تعیین شده و هیچ ارتباطی با سایپا ندارد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از سایپانیوز، یحیی آل اسحاق اخیرا مصاحبه ای با یکی از رسانه ها انجام داده که از او با عنوان وزیر بازرگانی دولت سازندگی یاد شده است؛ آل اسحاق در بخشی از این مصاحبه اظهار کرده است که ” قیمت تمام شده پراید ۵۰ میلیون است نه ۱۵۰ میلیون”.

رئیس پیشین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در اظهارنظری عجیب گفته است که خودروسازان ” خودرو ۵۰ میلیونی را ۱۵۰ میلیون می فروشند و به ریش مردم می‌خندند و ککشان هم نمی‌گزد.”! این درحالی است که تولید خودرو پراید توسط سایپا بیشتر از یک سال و نیم است که متوقف شده و این گروه خودروسازی هیچ نقشی در تعیین قیمت پراید در بازار ندارد.

پس از انتشار این مصاحبه، مرکز ارتباطات و امور بین الملل سایپا با اشاره به اینکه در مصاحبه اخیر آقای آل اسحاق با عنوان “خودروسازان از شعارهای انقلابی سوء استفاده کرده اند/ قیمت تمام شده پراید ۵۰ میلیون است” شائبه فروش خودرو یاد شده با سه برابر قیمت واقعی توسط تولیدکننده در اذهان متبادر می شود، توضیح داد که آخرین خودرو پراید توسط سایپا در بهمن ماه ۹۸ با قیمت نهائی ۳۸۵ میلیون ریال به فروش رسیده است.

در توضیحات مرکز ارتباطات و امور بین الملل سایپا آمده است که این گروه خودروسازی، پراید را برای آخرین بار در بهمن ماه ۹۸ در طرح فروش خود قرار داده و با قیمت ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه کرده است؛ پس از آن و تا مرداد۹۹ برای تحویل خودروهای پیش فروش شده، اقدام به تولید پراید کرد و در تابستان ۹۹ برای همیشه این خودرو با فناوری قدیمی را از خطوط تولید سایپا خارج شد.

بنابراین از بهمن ۹۸ تاکنون، این خودرو در بازار آزاد و توسط واسطه ها و دلالان قیمت گذاری می شود و نرخ های منتسب به آن، هیچ گونه ارتباطی با گروه خودروسازی سایپا ندارد.