در بحبوحه تحریم‌های ناشی از حمله روسیه به اوکراین، روبل روسیه در برابر دلار نزدیک به ۳۰ درصد سقوط کرد.

در بحبوحه تحریم‌های ناشی از حمله روسیه به اوکراین، روبل روسیه در برابر دلار نزدیک به ۳۰ درصد سقوط کرد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از سی ان بی سی، تحت تاثیر تحریم‌ها بر روسیه در بحبوحه حمله کرملین به اوکراین، روبل روسیه در برابر دلار حدود ۲۹ درصد سقوط کرد. طبق داده‌های فکت ست، در معاملات آسیا با وجود بحران روسیه و اوکراین، روبل از نزدیک به ۸۴ دلار در روز گذشته تا کمتر از ۱۱۹ در هر دلار داد و ستد ‌شد.

روز یکشنبه، پس از چند روز حمله هوایی، دریایی و زمینی به اوکراین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیروهای بازدارنده هسته‌ای کشورش را در حالت آماده‌باش قرار داد. پیشروی روسیه به سمت اوکراین ادامه دارد، اما اوکراین همچنان کنترل کیف، پایتخت خود و دومین شهر بزرگ خود، خارکف را حفظ می‌کند.

آخر هفته گذشته، ایالات متحده، متحدان اروپایی و کانادا توافق کردند که دسترسی بانک‌های کلیدی روسیه را از سیستم پیام‌رسانی بین بانکی، سوئیفت، که بیش از ۱۱ هزار بانک و موسسه مالی را در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه به هم متصل می کند، قطع کنند. به گفته یک استراتژیست ارشد کلان، روز دوشنبه قبل از شروع معاملات، انتظار می‌رود ارز روسیه افت بسیار قابل توجه و شدیدی داشته باشد.

او گفت در سناریویی که ارز روسیه ارزش خود را در خارج از کشور از دست داده، احتمالاً بانک مرکزی روسیه باید نرخ بهره را بسیار سریع افزایش داده و طلا بفروشد و با توجه به نشانه ها احتمال ضعف بیشتر برای ارزش این ارز وجود دارد.