شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۵۴۷۷ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد، به یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۹۰ واحد رسید.

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۵۴۷۷ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد، به یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۹۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۲۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۱۹۱ واحد رسید.

به گزارش درآمد نیوز ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۳۴۵ واحدی، به رقم ۳۶۳ هزار و ۴۷۸ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۵۵۰ واحدی، عدد ۳۸۷ هزار و ۴۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۲۱۲ واحدی به رقم ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۴۵۰۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۰۰ هزار و ۹۶۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۷۶۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۵۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۸۷۰۴ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۵۳ هزار و ۶۶۳ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپدیس، اخابر، وغدیر، همراه و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، وبملت ، حکشتی و خساپا تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۵۲۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۶۷ هزار و ۸۱۰ نوبت معامله و به ارزش ۵۴ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وساپا(سرمایه‌گذاری‌ سایپا) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ورنا، شبهرن، چکاوه و البرز بود. همچنین نماد معاملاتی خرینگ(رینگ‌سازی‌مشهد ) با ۴.۵۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ثاباد، خنصیر، وبشهر و خکمک قرار گرفتند.