اصلاح فرایندها و بهره گیری از فناوری های روز برای توسعه نظارت هوشمند در اولویت نهاد ناظر صنعت بیمه خواهد بود.

اصلاح فرایندها و بهره گیری از فناوری های روز برای توسعه نظارت هوشمند در اولویت نهاد ناظر صنعت بیمه خواهد بود.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، مهندس مجید بهزادپور که در دیدار نوروزی کارکنان بیمه مرکزی سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه در بخش فناوری و آی تی، موفقیت هایی را در کارنامه خود دارد که در سال جاری باید به افق های تازه تری نیز دست پیدا کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و همزمانی آن با نخستین روزهای کاری سال جدید، اظهار داشت: ماه رمضان به تعبیر مقام معظم رهبری ماه فرصت سازی است و امیدوارم بنیان محکمی برای تدبیر امور در طول سال جاری قرار گیرد.

وی با قدردانی از همت و پشتکار کارکنان نهاد ناظر صنعت بیمه، بر ضرورت تمرکز بر پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: صنعت بیمه از مخاطبان اصلی شعار “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” است که می توان با ارتقای سطح آگاهی جامعه از ظرفیت های این صنعت رونمایی کرد.

رئیس شورای عالی بیمه از لزوم تجمیع سند راهبردی صنعت بیمه و اسناد راهبردی دولت سیزدهم سخن گفت و خاطرنشان کرد: هماهنگی برنامه های بیمه و چشم انداز ترسیم شده در اقتصاد کلان کشور و رفع چالش های موجود از مهمترین هدفگذاری های نهاد ناظر در سال جدید خواهد بود.

وی توجه همزمان به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت را از دیگر برنامه های راهبردی ارزیابی کرد و گفت: برنامه ریزی پروژه محور و تأکید بر فرایندسازی امور می تواند به بازیابی جایگاه نهاد ناظر و سایر ارکان صنعت بیمه منتهی شود.

مهندس مجید بهزادپور با اشاره به این نکته که ناکامی در نتیجه‌گیری، محصول عدم برنامه‌ریزی مدون است، یادآور شد: نظام ارزیابی واحدهای سازمان و نیروی انسانی بر اساس شاخص های اصولی و در راستای پروژه های برنامه محور صورت می گیرد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بر اساس قانون تاسیس، موضوع نظارت از اولویت‌های جدی نهاد ناظر است و بخش های طرح و توسعه نیز علاوه بر وظیفه ریل گذاری و تعیین مقررات در تقویت بخش های نظارتی دخالت دارند.

وی در همین راستا تصریح کرد: اگر ماموریت های نظارتی به معنای واقعی کلمه و با اقتدار کامل صورت نگیرد، توسعه ای اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس شورای عالی بیمه، نظارت آگاهانه، مقتدر و هدفمند را از مهم ترین برنامه های نهاد ناظر صنعت بیمه عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به گسترش زمینه های نظارتی به واسطه تعدد شرکت ها و نمایندگی ها از یک سو و لزوم چابک سازی سازمانی از سوی دیگر باید به سمت اصلاح فرایندها و بهره گیری بیشتر از تکنولوژی های روز حرکت کنیم.

وی در این راستا از طراحی و راه اندازی سامانه یکپارچه نظارت هوشمند در صنعت بیمه خبر داد.

بهزادپور با برشمردن شاخص های نوآوری و خلاقیت در توسعه صنعت بیمه از مدیران و کارکنان بیمه مرکزی خواست تا در تحقق پیام مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ نقش ارزشمند خود را ایفا کنند.

رئیس شورای عالی بیمه، تقویت اصل حاکمیت شرکتی را از دیگر هدفگذاری های بخش اقتصادی دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: کوتاه کردن فرایندهای صدور مجوز و تسریع در روند تایید صلاحیت مدیران کلیدی از برنامه هایی است که با جدیت و حساسیت دنبال خواهد شد.

وی نقش حوزه حقوقی صنعت بیمه در مانع زدایی از فرایندهای توسعه ای را مهم ارزیابی کرد و افزود: ماهیت عملیات بیمه ای و کیفیت بودجه ریزی با مباحث حقوقی درهم آمیخته و باید با طراحی مبتکرانه و اصلاح قوانین در مسیر مناسب تری ریل گذاری کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود ساماندهی بیمه های درمان را نیازمند عزم ملی دانست و تصریح کرد: برنامه ریزی برای تقویت هماهنگی بین دستگاهی در خصوص توسعه بیمه های درمانی یک ضرورت آشکار است و اگر هماهنگی های بین بخشی و مشارکت دستگاه‌های مرتبط صورت نگیرد این بخش با آسیب جدی روبرو خواهد شد.

وی در پایان کاهش دغدغه کارکنان را زمینه ساز ایجاد فضای رضایتمندی عمومی اعلام کرد و گفت: رفع نگرانی ها و دغدغه های معیشتی و تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی از دیگر برنامه‌هایی است که در چارچوب قانون و مقررات پیگیری خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد اعضای هیات عامل، مدیران و کارکنان نهاد ناظر صنعت بیمه حضور داشتند.