همزمان با ایام الله دهه فجر ۲تن از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید فولاد مبارکه بازدید کردند.

همزمان با ایام الله دهه فجر ۲تن از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید فولاد مبارکه بازدید کردند.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از خبرنگار فولاد، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات‌رییسه و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه بازدید کردند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار فولاد اظهار داشت: این مجتمع با همت جوانان برومند این کشور در حال اداره است و این موضوع نشان می‌دهد که با همت همین جوانان کارهای بزرگی را می‌توان در کشور انجام داد.

ضرورت حمایت از فولاد مبارکه برای کسب افتخارات بیشتر در عرصه تولید

وی گفت: وقتی فولاد مبارکه توانسته در بخش‌های مختلف در دنیا رتبه‌های اول را کسب کند، همین موضوع نشان می‌دهد که در بخش‌های دیگر نیز می‌تواند این کارها را انجام دهد ولی نیازمند حمایت بوده و باید به آن‌ها بیشتر بها داده شود.

سلیمی افزود: وقتی در مجموعه‌ای، مدیر انقلابی و جهادی، متخصص باشد در عرصه عمل معجزه می‌کند و برای همین باید از مجموعه مدیران، کارگران و همه دست‌اندرکارانی که باعث به وجود آمدن این افتخار بزرگ شده‌اند تشکر کنم. فولاد مبارکه هم در بخش‌های بالادستی و هم در بخش‌های پایین‌دستی هزاران کارخانه دیگر را در جای‌جای تغذیه نموده و در زمینه تولید به خوبی نقش‌آفرینی کرده است.

بازچرخانی ۱۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده در فرایند تولید

وی خاطر نشان کرد: باید مسیر پیش‌رو را برای حرکت فولاد مبارکه آسان نموده تا بتواند با سرعت بیشتری راه خود را بپیماد. فولاد مبارکه در بخش‌های عمرانی و زیرساختی نیز وارد عرصه سازندگی شده و قرار است ۱۵۰۰ مگاوات را بزودی به بهره‌برداری برسانند. در موضوع بهینه‌سازی مصرف آب نیز اقدامات خوبی انجام شده و برای بازچرخانی ۱۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده در فرایند تولید نیز پروژه‌های خوبی اجرا شده و در مجموع می‌توان گفت فولاد مبارکه در این عرصه‌ها به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کرده است.

عضو هیات‌رییسه و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امیدواریم مدیر این مجموعه، آقای دکتر طیب‌نیا بتواند در این مجموعه و در این بخش از صنعت انقلابی را ایجاد کند. با بازدیدی که امروز از فولاد مبارکه انجام دادیم امید ما برای برداشتن گام‌های توسط این مجموعه در عرصه‌های مختلف کشور بیشتر شد.

صنعت فولاد، صنعتی پیشران برای اقتصاد کشور است

حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: در بازدیدی که از فولاد مبارکه داشتیم مشکلات این مجتمع صنعتی مورد بررسی قرار گرفت. اصلی‌ترین مشکل فولاد مبارکه مشکل انرژی است و قیمت خوراک دولت برای تولید انرژی، ۲٫۵ برابر قیمتی است که دولت بخواهد به این مجموعه‌ بدهد که باید برای چنین مشکلاتی در مجلس چاره‌ای اندیشید.

وی گفت: مشکل دیگر فولاد مبارکه تامین آب مورد نیاز برای تولید است و با تامین پایدار آب مورد نیاز این شرکت می‌تواند با اطمینان خاطر بیشتری کار خود را ادامه دهد. از طرف دیگر مشکل دیگر این مجموعه بزرگ تولید فولاد در کشور، مربوط به معادن و تامین مواد اولیه است که باید با همکاری ایمیدرو و دیگر مجموعه‌های وزارت صمت، بستری برای فعال نمودن معادن بسیار بزرگ جهت تامین مواد اولیه برای تولید فولاد محیا شود.

آینده صنعت فولاد کشور، آینده‌ای بسیار درخشان است

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آینده این صنعت بسیار درخشان است چرا که صنعت فولاد صنعتی پیشران بوده و حوزه‌های دیگر را نیز به حرکت درمی‌آورد. ما برای تحقق این موضوع باید بسیار تلاش نماییم و برای همین مقرر شد در کمسیون صنایع مجلس، جلسه‌ای با حضور مسئولین مربوطه برای بررسی مشکلات خاص این مجتمع فولادی برگزار شود.