معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این گروه از افزایش فروش داخلی، صادرات و افزایش ظرفیت تولید خبر داد و ابراز امیدواری کرد که سهم خلیج فارس در GDP ملی افزایش یابد.

معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این گروه از افزایش فروش داخلی، صادرات و افزایش ظرفیت تولید خبر داد و ابراز امیدواری کرد که سهم خلیج فارس در GDP ملی افزایش یابد.

به گزارش درآمدنیوز به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مجتبی طاهری نجف آبادی با اشاره به کسب رتبه‌های متعدد برتر و پیشرو گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در رده‌بندی جدید IMI-100، این موفقیت‌ها را حاصل زحمات شبانه‌روزی کارکنان متخصصان، سرپرستان و مدیران این گروه در شرایط سخت تحریم و کرونا و همچنین حمایت و پشتیبانی مدیرعامل سابق گروه مهندس ربیعی دانست و گفت: امیدوارم با برنامه‌های اعلام شده از سوی دکتر علی عسکری، با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای، تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی بتوانیم این موفقیت‌ها را حفظ کنیم و جایگاه هلدینگ را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در رده‌بندی پانصد شرکت برتر ایران، رکوردهایی که بعضی از آن‌ها غیرقابل دستیابی بود، را هلدینگ خلیج فارس مجدداً تکرار کرد و شرایط ما در سال ۱۴۰۰ بهتر از سال گذشته است.

معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ادامه به توضیح در خصوص این هلدینگ و برنامه‌های پیش رو پرداخت و افزود: گروه خلیج فارس، ۴۸ شرکت اعم از شرکت‌های تولیدی، طرح‌ها، شرکت‌های خدماتی، سرمایه‌گذاری و فنی و مهندسی وبازرگانی دارد ، که در این شرکت‌ها سهام بیش از ۵۰ درصد و در واقع سهام مدیریتی و مالکیتی آن‌ها از آن خلیج فارس است.

طاهری نجف آبادی افزود: هشت شرکت از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازار سرمایه عرضه شده و امیدواریم ، با مساعد شدن شرایط بازار سرمایه، بتوانیم سهام با ارزش پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی اروند را تا پایان سال جاری عرضه کنیم.

وی همچنین به ۲۹ پروژه توسعه‌ای این گروه، شامل دو مگاپروژه در منطقه عسلویه و ماهشهر، پروژه‌های متوسط و درون شرکتی با سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد دلار اشاره کرد و گفت: چهار پروژه بزرگ این گروه، پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی دارد و امیدواریم پالایشگاه گاز یادآوران خلیج فارس، پتروشیمی گچساران، پتروشیمی هنگام و پتروشیمی آپادانا در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری و تولید آزمایشی برسند.

معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه با اجرای این ۲۹ پروژه، ۲۰ میلیون تن به ظرفیت تولید هلدینگ خلیج فارس اضافه خواهد شد، اظهار داشت: امیدواریم با تنوع محصولی که در این مجتمع‌های تولیدی خواهیم داشت در زمینه تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی گام‌های مهمی برداریم.

وی همچنین ادامه داد: تولید ما در سال ۹۹ حدود ۱۹.۶ میلیون تن بود که در سال ۱۴۰۰ به ۲۲.۵ میلیون تن خواهد رسید.

طاهری نجف آبادی تصریح کرد: فروش کل گروه شامل داخلی و صادرات ۱۳۳ هزار میلیارد تومان بود که امیدواریم تا پایان سال جاری به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان برسد، صادرات ما در سال قبل ۲.۸۷ میلیارد دلار بود که تا پایان سال جاری امیدواریم به بیش از ۵ میلیارد دلار برسد.

معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به سود ۳۹ هزار میلیارد تومانی شرکت اصلی در سال گذشته، اظهار داشت: پیش بینی ما این است که تا پایان ۱۴۰۰ سود شرکت اصلی به ۶۵ هزار میلیارد تومان برسد وهمچنین با دو عرضه اولیه سهام بندر امام و اروند، سهم فارس از بازار سرمایه که امروز ۱۲ درصد است افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ما در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به دنبال رشد متوازن هستیم، یادآور شد: این رشد باید در همه زمینه‌ها اعم از تولید، بازاریابی، صادرات، HSE، حوزه ذینفعان شامل مشتریان، کارکنان و جامعه صورت گیرد و البته در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی که اقدامات بسیار خوبی گروه در قالب پروژه های خرسند ساز و خدمات محور به جامعه هدف بیش ۷۰ هزار نفری از مردم همجوار صنعت در مناطق ماهشهر و عسلویه داشته را تداوم و توسعه دهد.

طاهری نجف آبادی خاطر نشان کرد: آینده بسیار روشنی را برای گروه خلیج فارس و سهامداران پیش بینی می‌کنیم و امیدواریم برنامه‌هایی که به برخی از آن‌ها اشاره کردم و در چارچوب برنامه‌های مصوب هیات مدیره است به ثمر برسد و انشالله در سال آینده بتوانیم منافع بسیار خوبی را برای سهامداران و کشور عزیزمان ایجاد کنیم و نقش‌مان را در GDP ملی، افزایش دهیم.