پس از افت قیمت شدید ناشی از نگرانی‌های عرضه نفت، قیمت نفت افزایش یافت.

پس از افت قیمت شدید ناشی از نگرانی‌های عرضه نفت، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه قیمت نفت از کاهش شدید جلسه قبل برگشت، با وجود اینکه، نگرانی ها از کاهش عرضه از روسیه و لیبی حاکم بود و داده های صنعت نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته کاهش یافته است. بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت تهران با ۹۸ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۱۰۸.۲۳ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که بهای قرارداد آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای ماه اول، که روز چهارشنبه به پایان می رسد، ۹۴ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۰۳.۵۰ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه دوم ۱.۰۷ دلار به ۱۰۳.۱۲ دلار در هر بشکه رسید.

پس از آنکه صندوق بین‌المللی پول (IMF) روز سه‌شنبه پیش‌بینی خود از رشد جهانی را تقریباً یک درصد کامل کاهش داد، هر دو قرارداد نفتی در معاملات پرنوسان روز سه‌شنبه ۵.۲ درصد کاهش یافتند و با استناد به تأثیرات اقتصادی جنگ روسیه در اوکراین، هشدار داد که تورم اکنون برای بسیاری از کشورها. خطر آشکار و فعلی به شمار می رود. به گفته یک متخصص: احتمالاً فروش دیروز به دلیل بازنگری های صندوق بین المللی پول بیش از حد بود. من معتقدم که خطرات همچنان صعودی هستند، با وجود پتانسیل اختلالات بیشتر از سوی لیبی و مهمتر از آن، احتمال ممنوعیت اتحادیه اروپا بر نفت روسیه.

به دنبال تحریم روسیه، به عنوان دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان و تامین کننده کلیدی اروپا، پس از تهاجم این کشور به اوکراین، که مسکو آن را عملیات ویژه می‌نامد، قیمت‌های جهانی نفت نوسان داشته است. با این حال، چشم‌انداز کندتر روند اقتصاد جهانی و قرنطینه‌های مداوم کرونا در چین که به تقاضا در بزرگ ترین واردکننده نفت خام جهان ضربه زده است، بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است. در رابطه با عرضه، سازمان اوپک پلاس، در ماه مارس ۱.۴۵ میلیون بشکه در روز کمتر از اهداف تولید خود تولید کردند، در حالی که تولید روسیه در پی تحریم های اعمال شده توسط غرب کاهش یافته است.

بر اساس منابع ثانویه بر اساس گزارش رویترز، روسیه حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از هدف خود در ماه مارس یعنی ۱۰.۰۱۸ میلیون بشکه در روز تولید کرد. شرکت ملی نفت لیبی روز سه شنبه در بندر نفتی برگا حالت اضطراری را اعلام کرد و گفت که نمی تواند به تعهدات خود در قبال بازار نفت عمل کند. به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه آمریکن پترولیوم در روز سه‌شنبه، هفته گذشته در ایالات متحده برخلاف انتظارات برای افزایش ذخایر، ذخایر نفت خام ۴.۵ میلیون بشکه کاهش یافت. اداره اطلاعات انرژی (EIA)، بازوی آماری وزارت انرژی ایالات متحده، داده های هفتگی خود را منتشر خواهد کرد.