با نگرانی از رکود اقتصاد جهانی و کاهش مصرف، قیمت نفت کاهش یافت.

با نگرانی از رکود اقتصاد جهانی و کاهش مصرف، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از سی ان بی سی، در اوایل روز سه‌شنبه قیمت نفت کاهش یافت و نگرانی‌ها از رکود اقتصادی احتمالی و مصرف ضعیف‌تر بر انتظار عرضه محدود جهانی و افزایش تقاضای سوخت در چین پس از وعده‌های پکن برای محرک‌های اقتصادی، غلبه کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه جولای با ۳۵ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۱۱۳.۰۷ دلار در هر بشکه در ساعت ۴:۵۲ صبح رسید. بهای معاملات نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در ماه جولای با ۳۶ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۱۰۹.۹۳ دلار در هر بشکه رسید. هر دو معیار بیش از ۱ دلار کاهش یافتند. نفت برنت روز دوشنبه ۰.۷ درصد افزایش داشت در حالی که WTI تقریبا ثابت بود. تهدیدهای متعدد برای اقتصاد جهانی در رأس نگرانی‌های جهان در اجلاس اقتصادی سالانه داووس قرار گرفت و برخی خطر رکود اقتصاد جهانی را برجسته کردند.

کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول گفت که انتظار رکود اقتصادی برای اقتصادهای بزرگ را ندارد اما آن را رد نمی کند. به گفته یک تحلیل گر: سرمایه‌گذاران در حال فروش بودند و انتظار داشتند قیمت‌های بالاتر نفت، مصرف سوخت را در سراسر جهان کاهش دهد اما نگرانی‌های باقی‌مانده در مورد عرضه محدود جهانی و امیدها به بهبود تقاضا در چین، تا حدودی حمایت ‌کردند. رئیس شرکت آرامکوی عربستان سعودی به رویترز گفت: جهان با بحران عرضه نفت مواجه است و اکثر شرکت‌ها از سرمایه‌گذاری در این بخش بیم دارند در حالی که با فشارهای انرژی سبز مواجه هستند و نمی‌تواند ظرفیت تولید خود را سریع‌تر از آنچه وعده داده بود افزایش دهد.

روز دوشنبه تلویزیون دولتی چین به نقل از کابینه اعلام کرد، چین، بزرگ ترین واردکننده نفت جهان، تخفیف‌های اعتبار مالیاتی خود را افزایش داده، پرداخت‌های تامین اجتماعی و بازپرداخت وام‌ها را به تعویق می‌اندازد، پروژه‌های سرمایه‌گذاری جدید اجرا می‌کند و اقدامات دیگری را برای حمایت از اقتصاد انجام می‌دهد. شانگهای، مرکز تجاری چین، با کاهش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا، قصد دارد زندگی را از اول ماه ژوئن عادی کند، اگرچه افزایش موارد ابتلای جدید کووید-۱۹ در پکن نگرانی‌ها را برای محدودیت های بیشتر افزایش داد.

احتمالا به گفته بزرگ ترین عضو اتحادیه اروپا، آلمان، این اتحادیه طی چند روز با تحریم واردات نفت روسیه موافقت خواهد کرد، در حالی که مسکو گفته که پس از منزوی شدن توسط غرب به دلیل حمله به اوکراین، شاهد رشد روابط اقتصادی خود با چین است.