بر اساس پیش بینی هواشناسی، گرمای هوا در اغلب نقاط کشور، بجز برخی از مناطق حاشیه خزر، ماندگار خواهد بود.

به گزارش درآمد نیوز، سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی ۴ روز آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار، آسمانی صاف و آفتابی همراه با ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود، اعلام کرد: امروز جمعه (۱۴ خرداد) با توجه به شمالی شدن جریانات، کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد برای سواحل دریای خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

طی ۴ روز آینده به تناوب در سواحل دریای خزر، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

از فردا شنبه (۱۵ خرداد) تا سه شنبه نیز ماندگاری هوای خنک برای این مناطق را پیش بینی می‌شود. از امروز جمعه تا سه شنبه (۱۴ تا ۱۸ خرداد) در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در نواحی شرقی کشور به‌ویژه زابل و شرق استان کرمان و در استان خوزستان و بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور به سبب افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

امروز ۱۴ خرداد، دریای خزر و از امروز تا اواسط هفته آینده مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

امروز (۱۴ خرداد) دمای هوا بین ۲۵ تا ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و آسمان نیز صاف در بعضی ساعات روز و شب با افزایش باد همراه خواهد بود. فردا شنبه (۱۵ خرداد) نیز دمای هوا بین ۳۸ تا ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود و آسمان صاف در بعضی ساعات افزایش باد پیش‌بینی می‌شود