شیراز-درآمد نیوز- سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون به مطالبه رهبر معظم انقلاب در زمینه رشد تولید خودرو با تکیه بر توان قطعه‌سازان داخلی، حذف واسطه ها از جریان خودرو و قیمت گذاری مناسب پاسخ گفت و نخستین جلسه در این زمینه را با حضور مسوولان مرتبط برگزار کرد.

رحیم زارع سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بررسی این مساله جلسه امروز کمیسیون ویژه جهش تولید با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، رییس بانک مرکزی، معاونان وزارت صمت، اعضای کمیسیون اقتصادی دولت، نماینده وزارت دفاع، فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی و قطعه سازان برگزار شد.
وی ادامه داد: ۲ درصد تولید ناخالص و ۱۴ درصد صنعت کشور مربوط  به صنعت خودرو است و تولید سه میلیون خودرو در چند سال آینده هدف گذاری شده همچنین برای سال آینده تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو پیش بینی شده است.
نماینده مردم آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز کمیسیون جهش تولید در خصوص ثبات مدیریتی خودروسازان، بهره وری پایین در صنعت خودرو، برنامه راهبردی جامع تولید خودرو، غیراقتصادی بودن شیوه های تولید فعلی و استفاده از خودرو به عنوان یک پتانسیل در صنعت پیشرو بحث و تبادل نظر شد.
زارع افزود: جذب سرمایه داخلی و خارجی، تطبیق خودروسازان با دانش فنی تولید خودرو در جهان و استانداردهای جهانی و اجرای قانون حداکثر استفاده از تولید داخل از دیگر مباحثی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در نشست امروز بر ضرورت پرداخت مطالبه قطعه سازان نیز تاکید شد، گفت: نحوه تامین مالی خودروسازان از دیگر موضوعاتی بود که با حضور رییس بانک مرکزی بررسی شد.
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید گفت: مقرر شد یک کمیته تخصصی در این زمینه با حضور عوامل مرتبط با تولید خودرو و مرکز پژوهش های مجلس تشکیل شود و مباحث را دنبال کند.