اعتبار حرفه‌ای و اجتماعی، ارزشمندترین دارایی حسابرسان در حرفه حسابرسی به شمار می‌رود. اعتباری که در طول زمان و با جلب اعتماد اجتماعی به دست می‌آید. اعتبار حسابرس از طرف جامعه به او اعطاء گردیده و جامعه در قبال آن، از وی انتظار دارد یک اطمینان‌بخشی قابل قبول، فراهم آورد. اطمینان‌بخشی، اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه حسابرس است.

علی محمدی سنجر، مدیر عامل موسسه حسابرسی تامین اجتماعی

اعتبار حرفه‌ای و اجتماعی، ارزشمندترین دارایی حسابرسان در حرفه حسابرسی به شمار می‌رود. اعتباری که در طول زمان و با جلب اعتماد اجتماعی به دست می‌آید. اعتبار حسابرس از طرف جامعه به او اعطاء گردیده و جامعه در قبال آن، از وی انتظار دارد یک اطمینان‌بخشی قابل قبول، فراهم آورد. اطمینان‌بخشی، اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه حسابرس است. در این فرآیند حسابرس با ارائه اطمینان معقول، جامعه را از اینکه فعالیت‌های مالی و غیرمالی شرکت یا بنگاه هدف از تمام جنبه‌های با اهمیت با معیارهای تعیین شده منطبق است، آسوده خاطر می‌سازد.

حسابرس به‌منظور دستیابی به این سطح از توان اطمینان‌بخشی، ناگزیر به رعایت کامل آیین رفتار حرفه‌ای است. اخلاق حرفه‌ای مانع از سوءگیری، انحراف در قضاوت حرفه‌ای و افشاء نامناسب گردیده و موجب ارتقاء دانش و همچنین رفتار حرفه‌ای مطلوب حسابرس می‌شود.

استقلال حرفه‌ای و بی‌طرفی حسابرس از وی در برابر تاثیرپذیری از روابط و منافع محافظت نموده و موجب اطمینان‌بخشی مطلوب و معقول به جامعه شده و در کنار اصولی چون درست‌کاری و صداقت، رازداری و صلاحیت و مراقبت حرفه‌ای، او را در ایفای مسئولیت اجتماعی خود یاری می‌رساند. بنابراین حفظ جایگاه اجتماعی حسابرس و جلب اعتماد عمومی نسبت به عملکرد، قضاوت و گزارش حرفه‌ای او، صرفا با اعتقاد و عمل به اخلاق حرفه‌ای محقق می‌گردد.

بدون شک موفقیت هر شرکت و سازمانی، حاکی از حضور حسابداران خوب در آن بوده، و هر جامعه و اقتصاد سالم، پررونق و عاری از فساد، مبین وجود جامعه‌ای از حسابداران و حسابرسان مستقل است.

روز حسابدار روز تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مستمر حسابداران و حسابرسان است. کسانی که با صداقت، پشتکار و استقلال حرفه‌ای، جامعه را به سمت شکوفایی اقتصادی و عدالت گستری هدایت می‌کنند.

اینجانب به عنوان عضوی از این جامعه حرفه‌ای، از تلاش صادقانه و مستمر همکاران عزیزم در مؤسسه حسابرسی تأمین اجتماعی تشکر و قدردانی نموده و ضمن تبریک روز حسابدار، از درگاه پروردگار متعال برای ایشان تندرستی، شادکامی و توفیق خدمت به مردم عزیزمان را مسئلت می نمایم.

همچنین این روز را خدمت تمامی همکاران امور مالی در واحدهای ستادی و اجرایی سازمان تأمین اجتماعی، حسابرسان کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی و مؤسسات حسابرسی، تبریک عرض نموده و برای ایشان نیز آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.