مراسم معارفه دکتر سید سعید شمسی‌نژاد به‌عنوان مدیرعامل بانک مهر ایران برگزار شد.

مراسم معارفه دکتر سید سعید شمسی‌نژاد به‌عنوان مدیرعامل بانک مهر ایران برگزار شد.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، این مراسم با حضور جمعی از نمایندگان سهامداران از جمله دکتر حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات، فرشید فرخ‌نژاد رئیس هیأت مدیره بانک رفاه، رضا صدیق قائم مقام مدیرعامل بانک صادرات و همچنین محسن پدرام رئیس هیأت مدیره بانک مهر ایران، سلیمان توکلی قائم مقام مدیرعامل بانک مهر ایران و جمعی از رؤسای ادارات کل ستادی این بانک همراه بود.

شمسی‌نژاد که به‌عنوان مدیرعامل بانک مهر ایران معرفی و منصوب شد، دکترای مدیریت مالی دارد و تحقیقات مختلفی در حوزه اقتصاد اسلامی، بانکداری اسلامی و بانکداری دیجیتال داشته است. وی همچنین پیش از این عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه رسالت بوده است.

محسن پدرام، رئیس هیأت مدیره بانک مهر ایران، گفت: بانک مهر ایران موفق شده در شرایط رکودی اقتصاد، توفیقات خوبی را داشته باشد که این موضوع مرهون تلاش‌های مدیران بانک به‌ویژه دکتر اکبری است. برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

وی همچنین اظهار کرد: خرسندم از اینکه فردی جایگزین ایشان می‌شود که بادانش است. امیدوارم در اجرای سیاست‌های دولت در حوزه بانکی بتوانیم عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

پس از وی دکتر حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات سخنرانی کرد. صیدی گفت: بانک مهر ایران بر خلاف مدت زمان کمی که از فعالیت آن می‌گذرد، موفق شده رشد خوبی داشته باشد و اکنون نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

شمسی‌نژاد مدیری با دانش است

صیدی افزود: اکنون نیز به جای دکتر اکبری فرد متخصص و باسوادی آمده است. بیش از ۱۰ سال است دکتر شمسی‌نژاد را می‌شناسم. فردی با دانش است که هم سابقه دانشگاهی دارد و هم در حوزه اجرایی فعالیت کرده است. مطمئنم ایشان در بانک مهر ایران موفق می‌شود و فعالیت‌های این بانک را توسعه می‌دهد.

اکبری در سخنان خود در این مراسم گفت: جای بانک مهر ایران در نظام بانکی خالی بود. هنگامی که بانک را تحویل گرفتم، ساختار خوبی داشت و مدیران عامل قبلی کارهای زیادی انجام داده بودند. تلاش کردم زحمات آن دوستان به نتیجه برسد و با همدلی تیم مدیریتی، کارها را پیش ببریم.

مدیرعامل سابق بانک مهر ایران افزود: جای تقدیر و تشکر از کارکنان بانک مهر ایران وجود دارد که در شرایط سختی کار کردند. بانک‌های قرض‌الحسنه با ریسک اعتباری و بازار روبه‌رو نیستند؛ اما ریسک نقدینگی این بانک‌ها را آزار می‌دهد.

موفقیت‌های بانک مهر ایران نتیجه تلاش همه کارکنان است

وی درباره عملکرد بانک مهر ایران گفت: قدردان زحمت تک‌تک همه همکارانم در صف و ستاد هستم. میانگین کارکنان بانک در شعب ۳.۵ نفر است که بسیار کم محسوب می‌شود، با این حال منابع بانک در طول ۵ سال گذشته از ۵۰هزار میلیارد ریال به ۷۲۰هزار میلیارد ریال رسیده که نشان از تلاش کارکنان بانک در شعب مختلف است.

وی همچنین اظهار کرد: بانک هیأت مدیره‌ای خوب و حرفه‌ای دارد. این موضوع که دکتر شمسی‌نژاد پیش از این در یک بانک قرض‌الحسنه عضو هیأت مدیره بوده‌اند، نقطه قوتی است و برایشان آروزی موفقیت می‌کنم.

در این مراسم از زحمات مرتضی اکبری که از شهریور ۱۳۹۵ به بعد، به ‌عنوان مدیرعامل بانک مهر ایران فعالیت می‌کرد، تقدیر شد.

تلاش برای رشد بانک مهر ایران

شمسی‌نژاد نیز پس از دریافت حکم مدیرعاملی خود، از برنامه‌های خود گفت: خوشبختانه بانک مهر ایران در شاخص‌های مختلف مانند کفایت سرمایه، وضعیت مطلوبی دارد. با لطف خدا، همکاری هیأت مدیره و همکاران، حفظ و رشد این شاخص‌ها جزو برنامه‌های ماست.

مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار کرد: موفقیت‌های بانک مهر ایران حاصل یک کار جمعی است. قطعاً دکتر اکبری، آقای پدرام و همه همکاران بانک زحمات زیادی کشیده‌اند تا این توفیقات حاصل شود.

شمسی‌نژاد گفت: اگر فرآیندها نیاز به اصلاح و بهبود داشته باشد، آن‌ها را ارتقا می‌دهیم. قرض‌الحسنه جای کار زیادی دارد. اکنون دو بانک قرض‌الحسنه در مجموع ۳ درصد منابع بانکی کشور را دارند، در حالی که باید چشم‌اندازمان رسیدن به ۲۰ درصد منابع باشد.

توفیقات چشمگیر بانک‌های قرض‌الحسنه

مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار کرد: شاید هیچ کس توقع نداشت که بانک‌های قرض‌الحسنه به این خوبی عمل کنند و به اهداف عالی ترسیم شده دست یابند.

وی ادامه داد: هیچ فاصله‌ای با کارکنان و مدیران بانک ندارم. مشورت‌های آقایان دکتر اکبری و پدرام نیز حتماً می‌تواند به من کمک کند. از تجربیات سهامداران نیز استفاده می‌کنم. امیدوارم بتوانیم توفیقات خوبی را با همکاری همه کارکنان داشته باشیم.