ساری – درآمد نیوز – استاندارمازندران گفت که برای رفع موانع تولید و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در سال جهش تولید، نشست ستاد تسهیل در این استان به طور هفتگی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان  روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان محورهای کاری این ستاد را بازگرداندن کارخانه های بزرگ و راکد به چرخه تولید اعلام کرد و افزود : شرکت صنعتی خودتکا آمل نیز با رفع موانع تولید در مسیر بازگشت به تولید قرار گرفته است و بزودی به مدار تولید باز خواهد گشت  رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران اظهار داشت : مجموعه  خوتکا یکی از بزرگ ترین شرکت های استان  روند نهایی خود را طی می کند و با توجه به حل مشکلات بانکی این مجموعه و جلب حمایت برخی بانک های عامل ، با اعطای تسهیلات و ورود سرمایه گذار خارجی  در ماه های آینده شاهد بازگشت به تولید و رونق اقتصادی در خوتکا خواهیم بود.
گروه صنعتی خوتکا شامل شرکت های کماج صبا ، صبا کارتن ، صبا پلاستیک ، گلایل سرخ صبا ، تعاونی نان کیمیا ، شکرشکن مازندران ، شایان آمل و تعاونی ماکارونی است که در سال ۷۴ با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون یورو فعالیت خود را در شهرستان آمل شروع کرد و حدود یک هزار و ۲۰۰ کارگر داشت. فعالیت این گروه صنعتی در سال ۹۰  به خاطر ناتوانی در تامین ۲ هزار میلیارد ریال نقدینگی و سرمایه در گردش و انباشت بدهی بانکی متوقف شد .
طبق ارزش گذاری جدید، تنها ماشین آلات باقی مانده خوتکا حدود ۷۰ میلیون یورو ارزش دارد. این شرکت پس از خارج شدن از مدار تولید بخشی از اموالش را بابت پرداخت بدهی به بخش دولتی و خصوصی از دست داده بود.
اشتغال ۲ هزار نفر در پایانه صادراتی   استاندار مازندران همچنین گفت که با شروع به کار مرکز لجستیک و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک، رونق اقتصادی در بخش های مختلف این حوزه شتاب خواهد گرفت و برای حدود ۲ هزار نفر ایجاد اشتغال می شود. حسین زادگان افزود : همه دستگاه های مسئول با توجه به اهمیت این مجموعه باید در این مسیر با جدیت همراهی کنند و هیچ کوتاهی و عذری در این راستا پذیرفته نیست.  
نماینده عالی دولت در استان بر جایگاه و ضرورت ایفای نقش بیش از پیش بانک ها در توسعه استان تاکید کرد و گفت : توسعه و رونق واحدهای تولیدی و اقتصاد و معیشت مردم، اولویت مهم و اساسی در تصمیم گیری هاست.   در هفت سال اخیر حدود ۵۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنعتی در مازندران انجام شد به طوری که در این مدت ( ۹۲ تا ۹۹ ) یک هزار و ۴۳۱ واحد تولیدی و صنعتی در استان جواز بهره برداری دریافت کردند.