همدان- درآمدنیوز- نماینده مردم ملایر در محلس شورای اسلامی گفت: خط ‌ریلی همدان- ملایر که یکی از بخش های پروژه راه‌آهن تهران – سنندج محسوب می‌شد، با تلاش و پیگیری های انجام شده، ردیف اعتباری مستقل در بودجه سال ۱۴۰۰ کشور گرفت.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این ردیف بودجه مستقل تحت عنوان راه‌آهن همدان- ملایر در پیوست بودجه ۱۴۰۰ تعیین و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن نیز درنظر گرفته شده است.

وی، استقلال ردیف بودجه این پروژه را یکی از خبرهای خوش برای مردم ملایر دانست و افزود: اختصاص این میزان اعتبار برای پروژه های شهرستان در ۴۰ سال گذشته سابقه نداشته که امیدواریم با اختصاص این اعتبار شاهد تکمیل و بهره برداری هر چه سریعتر این طرح ملی باشیم.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان همچنین با اشاره به طرح‌های عقب‌مانده بازآفرینی شهری ملایر و کوتاهی برخی مسوولان وقت در اخذ سهمیه قیر این شهرستان از استان، تاکید کرد: این موضوع در قالب سوال از وزیر راه و شهرسازی به عنوان یکی از سوال‌های ملی مطرح شده است.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی نیز تعهد داد طرح‌های بازآفرینی شهری ملایر امسال به‌طور کامل رسیدگی و تکمیل شود.

به گفته وی، پنج طرح بازآفرینی شهری شامل تکمیل مرکز درمانی منطقه سرجو، کانال فاضلاب ۱۶ متری شمس‌آباد و سرجو و فرهنگسرای میدان استاندارد با موافقت وزیر راه و شهرسازی ردیف ملی گرفتند و به‌زودی تکمیل خواهند شد.

حجت الاسلام آزادیخواه افزود: برای مرکز درمانی منطقه سرجو ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب و به استان ارسال شده که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می شود.

عملیات اجرایی راه‌آهن همدان- ملایر تابستان سال ۹۷ به طول ۷۵ کیلومتر و با هدف گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و آسان‌سازی ارتباطات و ترانزیت کالا به‌ویژه زائران عتبات عالیات آغاز شد.

این خط ریلی در ۲ قطعه در حال احداث است که قطعه نخست آن به طول ۴۱.۵ کیلومتر از ایستگاه راه‌آهن همدان آغاز و پس از عبور از ایستگاه‌های گل‌کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی و در ادامه با عبور از کرمانشاه به مرز خسروی متصل می‌شود.