صورت مالی منتشر شده بر روی سامانه کدال نشان می‌دهد که شرکت بیمه تعاون در ۱۱ ماهه نخست امسال رقمی بیش از ۹۱۱ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده است.

صورت مالی منتشر شده بر روی سامانه کدال نشان می‌دهد که شرکت بیمه تعاون در ۱۱ ماهه نخست امسال رقمی بیش از ۹۱۱ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده است.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون به نقل از پایگاه خبری اخبار پولی مالی، بر اساس این گزارش صورت مالی منتشر شده بیمه وتعاون بر روی سامانه کدال نشان می‌دهد که این شرکت در ۱۱ ماهه نخست سال جاری، معادل ۹۱۱ میلیارد و ۹۸۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حق بیمه در رشته‌های مختلف تولید کرده است که از این مبلغ ۸۲.۷ میلیارد تومان در بهمن‌ماه تولید شده است.

بر اساس گزارش مذکور ۳۴ درصد از حق بیمه تولیدی شرکت بیمه تعاون در رشته ثالث اجباری ۲۴ درصد، در رشته درمان ۱۰ درصد، در رشته بیمه زندگی غیراندوخته‌دار ۹ درصد، در رشته بدنه خودرو هفت درصد در رشته مسئولیت، پنج درصد در رشته آتش سوزی، سه درصد در رشته بیمه زندگی اندوخته‌دار یک درصد، در رشته مهندسی یک درصد در رشته نفت و انرژی و یک درصد نیز در رشته آتش سوزی بوده است.

پرداخت ۵۲ میلیارد تومان خسارت توسط «وتعاون»

شرکت بیمه تعاون همچنین در بهمن‌ماه سال جاری ۵۲ میلیارد و ۶۷ میلیون تومان خسارت در رشته‌های مختلف پرداخت کرده است.

این شرکت در ابتدای سال مالی امسال تا پایان بهمن‌ماه رقمی بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان خسارت در تمامی رشته‌ها خسارت پرداخت کرده است.

با وجودی که سهم رشته درمان از کل حق بیمه تولیدی معادل ۲۴ درصد است اما ۳۹ درصد از خسارت پرداختی بیمه تعاون به این رشته اختصاص دارد. بعد از رشته درمان، رشته‌های مسئولیت و زندگی غیراندوخته‌دار با ۱۸ درصد، ثالث اجباری ۱۵ درصد و بدنه خودرو با ۶ درصد در رتبه‌های بعدی پرداخت خسارت بیمه تعاون قرار دارند.

از مجموع خسارت پرداختی ۴۷۰ میلیارد تومانی این شرکت، سهم رشته‌های مهندسی، زندگی اندوخته‌دار، آتش سوزی و حوادث سرنشین نیز یک درصد بوده است.

گفتنی است: صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت بیمه تعاون برای دوره مالی ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰حکایت از آن دارند که سود پایه هر سهم از ۲۹۷ ریال به ۲۹۲ ریال کاهش یافته است.