مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از پرداخت سود سنواتی سهامداران ۷ شرکت از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خبر داد.
به گزارش ایبِنا به نقل از سنا؛ محمد ..

بورس

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از پرداخت سود سنواتی سهامداران ۷ شرکت از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خبر داد.

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا؛ محمد باغستانی با اشاره به نامه سازمان بورس و اوراق بهادار به تمامی ناشران ثبت شده نزد این سازمان مبنی بر پرداخت مطالبات سنواتی سهامداران گفت: تاکنون مطالبات سنواتی هفت شرکت از طریق سمات به حساب ۳۶۹ هزار سهامدار واریز شده است.

وی در ادامه افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری پردیس (۲ بار، یک مرحله مطالبات سنواتی و در مرحله بعد حق تقدم استفاده نشده)، بیمه حکمت صبا، بیمه نوین، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، سیمان درود، بورس انرژی و سرمایه‌گذاری خوارزمی، ناشرانی هستند که سمات سود سنواتی و حق تقدم استفاده نشده سهامداران آنها را پرداخت کرده است.

مدیرعامل سمات خاطر نشان کرد: هم اکنون ۳۸ شرکت نیز در صف تکمیل مدارک برای پرداخت سود سنواتی مطالبات سهامداران خود هستند که امیدوارم بتوانیم هرچه سریعتر این مطالبات را به حساب سهامداران واریز کنیم.

مدیرعامل سمات با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب به سهامداران در گرو ثبت نام و احراز هویت تمام سهامداران بازار سرمایه در سامانه سجام است، از سهامدارانی که تاکنون اقدام به ثبت نام و یا احراز هویت در این سامانه نکرده‌اند، درخواست کرد هر چه سریعتر این اقدام را انجام دهند تا این شرکت بتواند در سال ۱۴۰۱ سود مجامع و مطالبات سنواتی تمام شرکت ها را از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت کند.

گفتنی است، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) با هدف ایجاد سامانه‌ای یکپارچه، فراگیر و ارائه خدمات مطلوب به سهامداران بازار سرمایه راه‌اندازی شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir به صورت حضوری و غیرحضوری ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهند و به باشگاه بزرگ مشتریان بازار سرمایه ملحق شوند.

لینک منبع