به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون استان گلستان،حمید رضا ملک گفت: در راستای منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ و افزایش ..

به گزارش درآمدنیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون استان گلستان،حمید رضا ملک گفت: در راستای منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ و افزایش جمعیت جوان کشور وام فرزندآوری از جمله تسهیلات تکلیفی دولت در بودجه سال ١۴٠١ بود که براساس دستورالعمل بانک مرکزی به تکالیف شبکه بانکی افزوده شد.

سرپرست مدیریت شعب گلستان افزود:بانک توسعه تعاون در استان گلستان به عنوان یکی از بانک های عامل پرداخت تسهیلات فرزند آوری توانسته است به رغم محدودیت منابع بانکی، رسالت اجتماعی خود را در این زمینه به خوبی انجام دهد. و به عنوان بانک پیشرو در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۱۷۸ فقره پرونده به مبلغ ۸۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به متقا ضیان پرداخت کند.

براساس دستورالعمل بانک مرکزی، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به پدر اطفالی که تاریخ تولد آنها از اول فروردین ۱۴۰۰به بعد باشد، تعلق می‌گیرد.

ضمن آنکه، برای فرزند اول مبلغ ۲۰۰میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۳۶ماهه، فرزند دوم مبلغ ۴۰۰میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۴۸ماهه، فرزند سوم مبلغ ۶۰۰میلیون ریال با دوره باز پرداخت ۶۰ماهه، فرزند چهارم مبلغ ۸۰۰میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۷۲ماهه و فرزند پنجم به بعد مبلغ یکمیلیارد ریال با دوره بازپرداخت ۸۴ماهه تسهیلات پرداخت می‌شود.